МатематикаСадок

  • Друк

Конспект заняття із логіко-математичного розвитку «Підводний світ»

(молодша група)

 Мета:  Формувати вміння дітей правильно орієнтуватися в просторі.

Вчити дітей складати певний предмет з окремих частин.Розвивати логічне мислення, пам'ять, зосередженість, дрібну моторику пальців рук.Закріпити знання геометричних фігур    (коло, квадрат, трикутник), поняття один – багато. Вправляти у орієнтуванні в просторі.  Розвивати у дітей зорову пам'ять, зосередженість, увагу,знання про мешканців підводного світу. Виховувати інтерес до занять з математики, вміння узгоджувати свої дії з рухами і діями друзів.

Обладнання: Площинне зображення моря, набір плоских мешканців моря (рибки двох видів, черепаха з геометричних  фігур, восьминіг з кольоровими чобітками, малюнок  русалоньки з частин), картки з завданнями.

                                                Хід заняття:

Вихователь:

             - Діти, погляньте сьогодні до нас прийшло багато гостей.

Треба чемно привітатись

Дружно – весело сказати:

«Добрий день!»

Вліво – вправо поверніться

Один – одному всміхніться.

«Добрий день! Добрий день!»

Психологічна гімнастика:

          - Давайте станемо в коло, заплющимо очі і уявимо, що ми з вами на березі моря. Пригріває лагідне, тепле сонечко, ми піднімаємо до нього голівки,глибоко вдихаємо морське повітря. Від легенького вітерцю набігають хвильки на наші ніжки. І ми поступово перетворюємося в маленьких рибок. Пірнаємо у прозору, чисту воду. Вода омиває і пестить наше тільце. Ми занурюємося все глибше і глибше…

          - І ось ми з вами на самому дні.

Завдання 1:

          - Погляньте у воді рибки плавають великі і малі, треба нам поспішити по місцях їх розмістити.

          - Дітки, маленькі рибки плавають вгорі, а великі внизу.

          -А як ви вважаєте, що допомагає рибкам плавати? Молодці, попливли далі.

         

Завдання 2:

-Подивіться восьминіг

Має він багато ніг

Допоможем йому трішки

Взуєм чобітки на ніжки.

         - Діти, погляньте у восьминога на ніжках одягнуті шкарпетки, всі вони різного кольору. Треба на них взути чобітки відповідного кольору.

          - Восьминогів у нас скільки?(один)  А ніжок у  нього скільки?(багато)

                                 

Завдання 3:

           - Дітки, відгадайте загадку:

Мала, та ще й плеската,

На спинці в неї хата

Куди повзе, за собою хатку везе. (Черепаха)

           - Черепашка пустувала у водичці і хвильки змили красивий малюнок на її панцирі. Панцир у нашої черепашки складається з геометричних фігур. Нам потрібно поставити кожну фігуру на своє місце.

(Діти викладають г/ф на панцирі у черепахи.)                   

                                      

             - Діти, з яких г/ф складається панцир? А на яку г/ф схожий панцир? Скільки трикутників?(один) А квадратів?(багато)

            - Молодці, а зараз давайте відпочинемо. Ви маленькі рибки, які плавають у тихому спокійному морі. (1хв) Діти, що ви можете сказати про воду, яка вона – чиста, прозора,прохолодна? Щоб вода була завжди залишалась такою треба не забруднювати струмочки, річки, озера, моря.

                                 (Під спокійну музику діти імітують різні рухи)

            - Трішки відпочили, а зараз перед вами стоїть наступне завдання.

Завдання 4:

         - Діти, маленькі восьминіжки бешкетували в морі і загубили своїх матусь. Мами та їхні дітки одного кольору. Допоможіть маленьким восьминіжкам знайти своїх матусь.

(Діти виконують завдання на картках, а вихователь з слабкою дитиною виконує завдання на дошці)

           

- Діти, в морі живе дуже багато різних мешканців, кого з них ви знаєте? Молодці. Подорожуємо далі.

Завдання 5 :

-Ось, будь ласка,вам ключів велика в’язка,

Ключ потрібний віднайдіть, швидко скриньку відчиніть!         

             

(Діти знаходять потрібний ключ до скриньки, скринька відчиняється і там знаходиться незвичайна картинка, яку слід скласти з частин)

-Діти, погляньте, хто зображений на картинці?

Русалонька. Діти, це казковий персонаж, вона зустрічається в

казках, мультиках. Скажіть, чим вона відрізняється від людей?

- Молодці, ви правильно виконали всі завдання в математичному морі. Мешканці моря вдячні вам і дарують солодощі – морські камінці.

- Ось і закінчується наша подорож, час повертатися додому. Давайте всі візьмемося за ручки, закриємо оченята і уявимо, що ми пливемо додому. Ось ми знову вдома.

- Сподобалася вам наша подорож? А що сподобалося найбільше?