Які у калини корисні намистини
- Деталі
- Батьківська категорія: Атестація вчителів
- Створено: Середа, 25 березня 2015, 18:39
- Останнє оновлення: Середа, 25 березня 2015, 18:39
- Перегляди: 877
Завняття з розвитку мови
«Які у калини корисні намистинки»
(молодша група)
Мета: Заохочувати до співрозмови з дорослими, до спроб відповідати на запитання дорослого українською мовою; формувати вміння емоційно, з інтонаційною виразністю декламувати тексти малих фольклорних форм, чітко і виразно промовляти скоромовку.
Вчити використовувати в побуті лікарські рослини; сприяти опануванню традицій, звичаїв українського народу; поглиблювати і систематизувати знання дітей про народні рослини - оберегі, їх зовнішній вигляд, корисні властивості.
Збагачувати словник дітей словами-прикметниками; розвивати зв'язне мовлення. Виховувати любов до українського народу, бажання вивчати українську мову.Попередня робота: ознайомлення дітей із калиною, читання художньої літератури про цю рослину, розглядання малюнків.
Словник: колискова, калиновий чай, кетяги, прислів'я, скоромовка
Хід заняття.
Діти, куди це ми завітали? Чия це оселя?
Так, ми прийшли в гості до ляльки Оленки.
А коли чемні дітки приходять у гості, то обов'язково вітаються. Нумо привітаймося.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у добрий час
Раді привітати вас!
- Малята, що помітили ви незвичайного? (раніше лялька зустрічала дітей, а сьогодні в ліжку).
- Що з нею трапилось? (припущення дітей – ще не проснулась, відпочиває, може в неї голова болить та інш. Вихователь торкається лоба ляльки).
- Вона дуже гаряча, у неї температура! Як їй допомогти? Пригадайте, що робить мама, коли ви хворієте?(відповіді дітей – дає ліки, парить ноги, капає каплі …..)
- Діти, ви помітили у мене чарівний кошик, в ньому є смачні ліки, які я гадаю допоможуть нашій ляльці. Бажаєте дізнатись про що я кажу? Відгадайте загадку:
У пучечках невеличких
На кущі живуть сестрички
З гіллячок звисають,
Вогником палають
Що це за красуня дивна?
То в гаю стоїть... (калина).
І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо
Припече мороз – вона
Стала добра й смачна.. (Калина.)
( якщо діти не відгадають загадку, то показати калину, ще раз прочитати загадку, виділяючи її основні прикмети)
Ось вона, подивиться, яка гарна!
- Якого кольору ягідки калини?
- На що вони схожі? ( на червоні вогники)
- Як ви гадаєте, яка вона на смак. ( діти роблять припущення – може солодка, гірка, кисла). Хто хоче перевірити? ( одна-дві дитини перевіряють. Роблять висновок, якщо захочуть всі – «ми обов’язково всі покуштуємо. Але зараз нам треба негайно допомогти ляльці»)
Для того, щоб ягідки, залити яченою (поїть ляльку)
- Давайте заколишимо ляльку Оленку, нехай вона відпочине.
- Ми знаємо колискову пісеньку, тож давайте разом заспіваємо.
- Як мами вам співають колискові ? ( тихенько, не голосно, лагідним голосом)
Люлі, люлі, спати бо пішла десь мати.
Пішла на долину ламати калину
Калину ламати, дитя напувати.
Щоб росло здорове, мало чорні брови
Ще й рум’яні щічки, ой поспи ще трішки.
- Калина - символ дівочої краси, вроди і долі.
В народі кажуть: "Без верби й калини нема України".
- Про калину складено багато віршів. Пригадайте вірші, які ми з вами вчили.
* * *
Біля лугу стояла калина,
На калині гніздечко було –
Соловейкова дружна родина
Його звила собі на добро.
- Про калину люди складали не тільки вірші. Пригадайте прислів’я, які ми вчили разом.
«Червона калина – символ України»
«Красива, мов червона калина»
«Щоки червоні, як ягідки калинові»
«Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте»
«Молода дівчина гарна, мов калина».
- З калини роблять не тільки чай, але й печуть пироги з калиною.
Я знаю про це скоромовку. ( читає вихователь швидко )
Бабця випече пиріг
-Я бажаю, щоб ви всі не хворіли, будьте здорові.