Художній образ. Платон Воронько

  • Друк

Художній образ. Платон Воронько

 "У  лісі є зелена хатина"

Мета: вдосконалювати техніку читання поетичних творів; формувати читацьку самостійність; розвивати вміння ділитися своїми враженнями про прочитане; виховувати естетичний смак.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Мовленнєва розминка
  3. Вправи для розвитку дихання
  • «Задми свічку»;
  • « Понюхай квіточку »;
  • « Пий чай із блюдця »;
  • « Подми на кульбабку »;
  • «Насос»;
  • « Годинник ».
  1. Читання скоромовки «дощиком»

Діти читають хором:

  • накрапає дощ (тихо);
  • дощ сильнішає (голосніше);
  • злива (голосно);
  • дощ слабшає (тихіше);
  • дощ припинився (читання припиняється).

Скрекоче сорока сороці:

— А я у сорочій сорочці!

Сорока сороці скрекоче:

       А в мене яєчко сороче!

О. Орач

  1. Робота над чистомовкою Ку-ку-ку, ку-ку-ку!

Сидить пташка на сучку!

Ки-ки-ки, ки-ки-ки!

Посадили огірки!

Ко-ко-ко, ко-ко-ко!

Люблю свіже молоко!

  1. Перевірка домашнього завдання Гра «Хто краще?»

Конкурс на краще виразне читання вірша.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

       Відгадайте загадку.

• Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою — в лігві спати.

Як зачує він весну —

Прокидається від сну. (Ведмідь)

     Сьогодні ми прочитаємо вірш про ведмедів, автором якого є Платон Воронько.

У.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1. Виразне читання вірша П. Воронька «В лісі є зелена хата» вчителем (с. 75)

       Хто живе в лісовій зеленій хаті?

  1. Словникова робота
  2. Довідкове бюро.

Вереда — вередлива людина; той, хто вередує.

Кошівка — те саме, що кошик.

  1. Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем. Поснулинабрида

шепочеведмежата найменшийв кошівці

       Прочитайте слова здивовано; сердито; байдуже. Фізкультхвилинка

  1. Читання вірша учнями

     З якою інтонацією слід читати слова ведмедиці? (Заспокійливо, ласкаво)

       Ведмежати? (Роздратовано, вередуючи)

  1. Гра «Торнадо»

     Починайте читати повільно, поступово збільшуючи швидкість читання.

       Яким ви уявляєте синка-ведмедика?

       Якою — його маму?

       Як поетові вдалося створити такі художні образи?

  1. Гра «Читає Незнайко»

Учитель читає вірш, навмисне припускаючись помилок. Учні мають помітити їх і виправити.

В лісі є красива (зелена) хата,

Там поснули ведмежата,

А найменший — вереда,

Любій (сивій) мамі набрида.

Каже: «Я не хочу спати,

Утечу мерщій (вночі) із хати,

Коли меду не даси,

Риби, масла (сала), ковбаси!»

  1. Робота за ілюстрацією

       Розгляньте малюнок.

       Кого на ньому зобразив художник?

       Розкажіть, якою є ведмедиця; вередливе ведмежа?

  1. Підсумок уроку

       Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

       Хто є його автором?

  1. Домашнє завдання Виразно читати вірш.