Птахи наші друзі

  • Друк

Тема:  «Птахи - наші друзі».

(Розповідь легенди про снігура.)

(інтегроване заняття-подорож з рідної природи, художньої літератури та дитячої творчості,  проведене у старшій групі)

 Мета: розширювати знання дітей про зимуючих птахів, їх залежність від сезонних змін в природі. Викликати інтерес до слухання легенди. Розвивати вміння визначати тему твору, художні засоби; виховувати любов до поезії і до природи.

Хід заняття:

 - Сьогодні ми з вами будемо подорожувати у пташине містечко. Там

 нас чекають, як ви гадаєте, хто? (птахи)

 - Так, саме птахи.

 -  Яких птахів можна побачити взимку? (горобці, дятели, синички, ворони, голуби, сороки)

 -Діти, називаються ці птахи - зимуючі.

 - Які почуття з'являються, коли ви дивитесь на птахів? (вони звеселяють

 нас своїм співом, милують око яскравим пір'ячком на білому фоні зими)

 - Але зима - найважливіший період їхнього життя.

 Що птахам  страшніше: холод чи голод? (голод)

 - Чому? (відповіді дітей)

 - Сита пташка не замерзне навіть у люті морози.

 - Де можна побачити  найбільше птахів взимку? (біля людських осель)

 - Чому? (відповіді дітей).

 Психогімнастика: пантоміма «Пташки на прогулянці». ( Взялися  за руки зробимо коло і уявімо  себе  пташками .Діти  роблять довільні рухи  стрибають, летять, клюють зерно).

А зараз ми з вами пограємо в дидактичну гру «Впізнай за описом».

ідають на стільчики півколом).

Загадки про птахів:

 1. Хто це носом замість рук

 В лісі стукає: тук-тук? (дятел)

 2. В теплий край я не літаю,

 Під стріхою хату маю.

 «Цвірінь» - сів я на хлівець,

 А звуть мене ... (горобець)

 3. В теплий край не відлітаю,

 Взимку весело співаю,

 Жовтогруді, невелички,

 Називають нас ... (синички)

 4. Як барва сірувата,

 Крикуля хриплувата,

 Відома всім персона,

 Ну, звісно, це -... (ворона)

Невеличка  сніжно – біла

Що  її в  небесну  шир

Люди  радісно  пускають

Сповістити  всім  про  мир

Кожен  з  нас  цю  пташку  знає

ЇЇ назву  відгадає….(голуб)

В  лісі  кожен  її  знає,

Бо  вона плітки  збирає

Що  почує  те  усе

На  хвості  своїм  несе.(Сорока)

(Виставляю  нову  картинку на  дошку)

Цю  пташку ви ще не знаєте про неї я вам  хочу  розповісти. (Показ снігура)

5.Крізь зимові заметілі

В сад наш птахи прилетіли,

Та такі червоногруді,

Ніби  яблука  повсюди

Хтось  розсипав  у  дворі

Звуться  пташки ці снігурі

 Цікаво знати чому у снігура червоні  груди та звідки прилітають до нас.(Так)

ЧОМУ У СНІГУРА ЧЕРВОНІ ГРУДИ?

    Жив собі снігур. Захотілося йому до сонця долетіти. Вирушив у дорогу. Подивилось сонце на сміливця, здивувалося. Як посмів зимовий птах до небесного світила дістатися.

   Виставило сонце свої вогняні стріли, запалило груди снігурові. Не пустило вище. Відтоді снігурі червоні груди мають.

 Снігур  -  напрочуд красива  пташка; за  розміром  трохи  більша, ніж  горобець.  Він  володіє  яскравим  оперенням: червоними  на  грудях і  сіроголубуватим  на  спині. Снігурі  мають  чорну  шапочку  на  голові і  товстий  короткий  дзьоб  чорного  кольору. Батьківщина  снігурів – хвойні  ліси  Півночі, тайга. До нас прилітають пізно восени й оселяються недалеко від людського житла. Вони  з,являються в селах і містах, різко  виділяються на  фоні  снігу. Звідси  мабуть  і  походить назва  цих  птахів – снігурі. Політ  снігурів  красивий  хвилеподібний.

    5.Бесіда з дітками

- Сподобалась  вам розповідь та  легенда  про  снігура?

-  Снігур — зимуюча чи перелітна пташка?

-  Яких ще зимуючих птахів ви знаєте?

-   Що потрібно робити для пташок узимку?(Треба  турбуватися про  птахів щоб навесні  вони порадували  нас  веселим  співом).

                                       «Спів пташиний потіха одна,

хоч голодна, співа веселенько,

розважає  пташине серденько

жде, що знову прилине весна».

  Тож  давайте  сядемо  за  ваші  столики. Візьмемо  аркуш  паперу  на  якому у  вас  намальований є  кругподивимось, пригадаємо і намалюємо пташку  снігура. ( Включаю фонограму спів пташок. Нагадування правил користування пензликом та фарбами, показ зразка).

Підсумок:

Повторення вивченого матеріалу перегляд та оцінювання дитячих робіт.