ЗИМОВІ ЯВИЩА В ПРИРОДІ

  • Друк

Конспект інтегрованого заняття (у середній групі)
Тема: «Зимові  явища у природі, малювання сніговка »

Мета: розвивати інтерес до змін у природі, пов язаних із приходом зими;

- ознайомити з різними станами води, властивостями снігу, льду(холодний , твердий,крихкий);

- уточнити знання дітей про зимові природні явища;

- збагачувати активний словник дітей;

- вправляти дітей у малюванні предметів круглої форми ;

- вчити передавати в малюнку будову предмета, який складається з кількох частин.

Матеріал:

Картини із зображенням зими,  фарби, пензлик,папір.

Вихователь:Доброго ранку, діти! У нас сьогодні незвичайне заняття, бо до нас завітало гостей багато привітаймося з ними.

Доброго дня ми раді вас вітати

Наберемо в долоні сміху

Подаруємо усім втіху

(Розглядаємо картину)

- Діти  сьогодні ми ще раз з вами поговоримо про зиму. Зима-прекрасна пора року.

А як назвати зиму  лагідно (Зимонька)

- Як ми назвемо погоду взимку (Зимова)

- Коли надворі особливо холодно ми скажемо , що нам  зимно

- Пташки які залишаються взимку в рідному краї , ми  називаємо  (Осілі)

Отже що вони роблять на батьківщині(Зимують).

А  які ви знаєте ознаки зими?

 - ( Взимку сильні морози. Часто йде сніг після чого ростуть великі кучугури снігу. Річка замерзає і покривається льодом. На деревах іній).

- Так  правильно це все ознаки зими. Ми з вами говорили що є три місяці зими  зараз я вам прочитаю віршики а пригадаєте які це.

      Рано вранці в грудні,

Перший сніг вже на дворі.

Ми розчищаємо доріжки,

В теплим одязі усі.

-Про який місяць говориться .  (про грудень).

-  Правильно  в грудні висипає перший сніг. Стає холодно і ми одягаємо теплий одяг.

- А зараз послухайте

Відкриваю календар-

 Січень починається.

Снігу повно у дворі

Дітки на санках катаються.

- Про який місяць розповіла? (про січень).

 Чому ви так вирішили? (З січня починається новий рік. У січні багато снігу). Правильно, молодці діти.

Лютий лютує, по землі крокує

Виє вітер у дворі, падає  сніг по всій землі

- А це вірш про який місяць? (лютий). Так правильно в лютому, дмуть вітри.

- Зима є найхолодніша пора року. Сонце взимку не зігріває землю, бо піднімається невисоко. День коротший а ніч довша. Взимку  випадає сніг.

Підійдіть будь ласка і загляньте у відерочко що ви бачите(сніг…)

  Розкажіть  мені  який він (діти добирають  слова  для опису  снігу – холодний , м який, білий,мокрий, пухкий,сріблястий)

Вихователь:Є ще одна ознака зими – мороз. З його допомогою сніг залишається пухким, не  тане, змінюється стан  води на ставках, на калюжах зявляється твердий, прозорий лід. Щоб ми у цьому переконалися проведемо дослід.

Дослідна діяльність.

(Розглядаємо сніг у відерці пропонуємо поділити сніг пополам одну частину поставити на вікно а іншу залишити в кімнаті в кінці заняття порівняти результ).

- Змінюється взимку і стан  дерев .Ви помічали колись на деревах зимою листя (Відповіді дітей).

- Коли холодно  вони  ніби  засинають, не ростуть, не  квітнуть узимку. Тільки сосни  та  ялинки залишаються зеленими.

Фізкультхвилинка.  «Розтанули – замерзли»

(Діти розходяться по групі сніжинки розтанули –рухаються;

Замерзли стають на місцях)

Вихователь:  1.Розглядаємо малюнок сніговика відгадуємо загадку.

З відром на голові

Стою взимку я на дворі. (сніговик)

2.Вихователь пропонує дітям пригадати як ліпили сніговичка на прогулянці,вдома уточнює рухами рук у повітрі, як малювати предмети округлої форми.

3.На контурному малюнку вихователь показує прийом зафарбовування круглої форми в одну сторону.

4.Самостійна робота дітей .Під час виконання роботи вихователь стежить як діти тримають пензлик,користуються фарбами.

5.Виставка робіт. Аналіз.