Виховний захід

  • Друк

Свято Осені в дошкільному закладі

Завдання вихователя:                                                                                                   - виявити та уточнити уявлення про явища, події, що відображають основні властивості, закономірності реального світу, упорядковують і організовують пізнавальний досвід дитини;  - формувати позитивне ставлення до світу на основі емоційно-чуттєвого досвіду;                                                                                                                      - розширити й активізувати дитячий словник, розвивати вміння використовувати попередній досвід;                                                                            - підвищувати рівень пізнавальної активності дітей;

- формувати в них необхідні знання, вміння та навички для підвищення результативності шкільної діяльності;

- порівняти розвиток мовленнєвої компетенції учнів-першокласників     (розвиток фонематичного слуху, навчання говорити чітко і правильно) з рівнем розвитку   мовленнєвої компетенції вихованців старшої вікової групи з метою її корекції на кінець навчання в дошкільному закладі.                                  

Завдання вчителя:

- поспостерігати за пізнавальною діяльністю дітей старшої вікової групи дошкільного закладу, їх поведінкою, рівнем активності з метою вдосконалення навчальних занять по підготовці їх до навчання в школі.

Тема: Осінь в гості завітала

Мета: Розвивати образне мислення, зв’язне мовлення, спостережливість; збагачувати словниковий запас вихованців старшої вікової групи та учнів 1 класу; вдосконалювати навички творчого мислення; здійснювати міжпредметнийзв'язок; прищеплювати любов до рідної природи; виховувати у дітей бажання оберігати природу, допомагати їм.

Обладнання: костюми для дітей згідно сценарію, парасолька,   хмаринки (дві з яких і сонечко, прикріплені на дошці), білі листочки, вирізані у вигляді дощових краплинок, кольорові стрічки, олівці, фломастери, аудіозаписи дитячих пісень на осінню тематику.

Зала святково прикрашена до осіннього свята. На столах вироби із природнього   матеріалу та різна випічка. Звучить тиха музика. Дівчинка-Осінь(учениця 1 класу) продовжує прикрашати залу осіннім листям. Тихенько забігають діти 1класу та діти старшої групи і розташовуються по всій залі.

Вихованці дошкільного закладу:

Перша дитина

Хто це тут так хазяйнує?

Прикрашає і фарбує?

Друга дитина

Навкруги така краса!

Хто ж створив ці чудеса

Осінь:

Це я – Осінь золотава,

Так усе пофарбувала.

Вас чекала я, малята,

І прибралась, як до свята.

 

Діти 1-го класу(по черзі)

Осінь, Осінь золота,

Дуже гарна й молода!

Шати жовто-голубі,

До лиця завжди тобі!

Осінь:

Жовтий колір – це поля,

Це пшениця золота.

Жовте – сонечко у небі;

Голубий – це колір неба!

Пісня про Україну(виконують всі діти)

Діти сідають на стільчики

Осінь:

Чи допоможете ви, діти,

Природу всю причепурити?

Тож чарівні візьміть хустини,

Танцюйте і фарбуйте ними

Танок з хустинами (виконують дівчатка 1-го класу)

Після танцю діти сідають на місця

Осінь:

Як гарно все причепурили!

Спасибі, діти, догодили.

Тепер я трішки почаклую,

Веселу казку вам дарую.

Казку розповідає вихователь

Ведуча (вчителька 1 клас)

               Там, де гори й полонини,

              Колись жили собі хмарини.

               Вони пухнасті і біленькі,

               Немов пір’їночки легенькі.

               І ці замріяні хмаринки

               Кружляють, ніби балеринки.

Танок хмаринок (діти старшої групи)

З кінцем таночка діти з хмаринками зупиняються по всій залі. Заходить дитина–Сонечко, що «гуляє» між хмаринками.

Сонце:

         Як тут м᾽яко, як приємно,

           Що ж блукать мені даремно?

           Ляжу, трошки відпочину

           Потім далі в світ полину.

     Хмаринка:

                       Сонечко, спочинь в куточку,

                         На пухнастім килимочку,

                         На подушечку зіпрись.

                         І виставу подивись.

Інсценізація вірша «Їжаки» (показують діти 1-го класу)

Ведуча: Сонце казочку дивилось,

               Мабуть, дуже утомилось.

               Заплющило оченята.

               Спить собі, як всі малята.

Сонце удає, що «спить». Залітають діти – птахи (діти старшої групи)

Пташки: Сонце щось не видно зовсім -

               Це настала, мабуть, осінь!

               Перед тим, як відлітати,

               Слід до зграї нам пристати.

                 Гей, птахи, гуртуйтесь в зграю,

                 Тренування починаєм!

                 Крила треба тренувати,

                   Щоб в дорозі не відстати.

Флешмоб   птахів (показують троє учнів 1 класу, всі інші першокласники і вихованці старшої групи повторюють)

Діти сідають на стільці

Ведуча: В небі стрілись дві хмарини,

               Гомоніли дві години.

               В баранців перетворились,

               Без причини посварились

Пісня про дощик…

Заходить дівчинка з парасолькою

Дівчинка:

                 Як цей дощик припинити?

                   Може, хмарки помирити?

                   Не сваріться, хмари сиві,

                   Та не будьте галасливі!

                   Лийсь,музико, над ланами,

                   Грайте, хмарки, разом з нами.

Пісня: «Леді – Осінь»

Ведуча: А для того, щоб хмаринки помирити, давайте розмалюємо дощові сльозинки яскравими веселковими кольорами, а щоб хмаринки посміхались, домалюймо їм посмішки

(Діти в парах: учень 1 класу та вихованець старшої групи розмальовують заздалегідь вирізані краплинки різними кольорами різнокольоровими олівцями, малюють їм очі, посмішки і чіпляють на дошку на хмаринки)

Осінь: Гляньте, радість у природи,-

           Стала кращою погода!

           Он і сонечко вже встало

           Лагідно всіх привітало.

Ведуча: А для того, щоб Сонечко всіх обігріло, нам треба пригадати лагідні, «теплі» слова, які можуть «зігріти» кожну людину, кожну маленьку дитину.

(всі діти по черзі називають лагідні слова, слова ввічливості, а троє учнів 1 класу записують їх на промінцях з допомогою вчителя)

Сонце: Добрий день!

Я сонечко яскраве!

Зігріваю вас проміннячком ласкавим.

Вибілю хмаринки і висушу калюжі.

Всіх я обігрію –

Бо люблю вас дуже!

Ведуча: - Діти, а зараз пограємо в гру «Склади веселку»

(діти/ першокласники окремо, вихованці старшої групи окремо/ складають веселку з кольорових стрічок)

Ведуча: Погляньте, диво кольорове,

               Мов міст,по небу простяглося.

Вихователь звертається до своїх вихованців:

-         Діти, ви сьогодні дуже старались, дуже добре виконували всі завдання, бо ми вже багато вміємо і знаємо, а ще тому, що вам в усьому допомагали першокласники, які зовсім недавно ходили в дитячий садок, а сьогодні завітали до нас у гості, бо скучили за вами, своїми молодшими друзями, а ще для того, щоб показати, чого нового вони навчилися за два місяці у школі, якими розумненькими вже стали. Ви хочете бути такими, як вони? А хочете стати ще розумнішими?

Для цього треба гарненько постаратись, щодня у дитячому садочку на повну силу навчатись, гратись, розважатись!

А   зараз усі разом заспіваємо пісню «Осінь починається»…

Осінь: Які ж ви діти,гарні,

           Працьовиті і старанні!

             За те, що виступали,

             Співали й танцювали,

             З відбірного зерна

             Я пирогів вам напекла

             Тож їжте і зростайте,

             Й мене не забувайте!

(Осінь пригощає всіх дітей смачним пирогом)