Десять уроків здоровя

  • Друк

     Мета курсу: розвивати в учнів уміння та навички свідомого вибору здорового способу життя та формувати відповідальне ставлення до власного здоров’я.

     Завдання:

-         надати учням достовірну інформацію про шкідливі звички;

-         формувати навички здорового способу життя;

-         висвітлити заходи профілактики шкідливих звичок та ризикованої поведінки;

-         виховувати потребу активної участі у профілактиці шкідливих звичок.

     Уроки-заняття рекомендується проводити з учнями віком 11-13 років. Робота з дітьми потребує врахування вікових та індивідуальних особливостей дитини.

Даний курс занять може проводити і психолог, і соціальний педагог, і вчитель.

   Тренінговий курс складається з 10 занять тривалістю 45 хвилин кожне.

   Заняття проводяться у зручний для дітей час.

Методи та прийоми, що використовуються на заняттях:

-         ігри;

-         мозковий штурм;

-         інформаційне повідомлення;

-         анкетування.

Урок 1.

№ п/п Вид роботи Орієнтовна тривалість хв. Ресурсне забезпечення
Привітання. 5

Плакат

«Правила роботи»

Вправа «Я», «Не я». 10
Інформаційне повідомлення «шкідливі звички» 10
Вправа «Наше здоров’я». 20 Аркуші паперу і фломастери
Підсумки заняття. 5

            Мета: виробити стійке негативне ставлення до шкідливих звичок; визначити                          можливі наслідки шкідливих звичок.

Хід заняття:

І. Привітання.

            1. Вправа «Знайомство».

            Усі учасники заняття сідають у коло, кожен по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, що починається зі слів: «Щоб зберегти своє здоров’я, я…»

            2. Вправа «Я», «Не я».

            Тренер дає учасникам запитання, а діти вибирають групу ту, яка їм підходить «Я» або «Не я».

-          Хто сьогодні вранці чистив зуби?

-          Кому вже виповнилося 10 років?

-          Кому подобається навчатися в школі?

-          Хто з вас любить займатися фізкультурою?

-          Хто з вас пробував палити?

-          Хто з вас пробував палити?

-          Хто з вас гарно співає?

-          Хто з вас палить?

-          Хто з вас дуже дратівливий?

-          Хто з вас любить танцювати?

-          У кого з вас є почуття гумору?

            3. Вправа

            Прийняття правил роботи групи.

            Розробити правила групи.

            4. Інформаційне повідомлення «Шкідливі звички».

            Тренер узагальнює інформацію про шкідливі звички.

Куріння

            Тютюн – це інфекційна хвороба. Інфекція передається шляхом реклами і пропаганди, на які тютюнова індустрія втрачає мільярди доларів.

            Одна з головних причин куріння серед дітей – прагнення бути дорослими. Діти, починаючи палити, завдають величезної шкоди своєму організму. Внаслідок куріння в будь-який час можуть з’явитися невиліковні хвороби: рак легенів, гортані, стравоходу, нирок – незалежно від кількості випалюваних цигарок і стажу куріння.

            Тютюн викликає таку саму залежність, як і наркотики. Людина, усвідомлюючи свою помилку, намагається покинути палити, але це вдається не всім.

            Отже, перш ніж спробувати один раз випалити цигарку, добре подумай, чи вистачить у тебе сили волі назавжди відмовитися від такої звички.

Алкоголь

            Алкоголь викликає зміну поведінки людини, яка стає непередбачуваною та небезпечною. Алкоголь – винуватець непорозумінь між людьми, аварій на дорогах, тяжких захворювань організму.

Унаслідок одного сильного алкогольного сп’яніння гине до 20 000 клітин головного мозку. Спиртні напої викликають сильну залежність організму і негативно впливають на печінку, органи слуху та зору, можуть викликати тяжкі невиліковні захворювання.

            Людина, яка часто і багато вживає спиртних напоїв, втрачає друзів, роботу, повагу інших.

            Надто шкідливий алкоголь для дитячого організму, який ще росте і розвивається.

Наркотичні речовини

            Починаючи вживати наркотичні речовини через цікавість, а закінчується все трагедією.

            Наркотики змінюють поведінку людини, руйнують її пам’ять, інтелект (розумові здібності), змінюють почуття та ставлення до інших. Щоб отримати наркотик, людина здатна на будь-які вчинки.

            Нерідко вживання наркотиків призводить до гибелі людини вже після першої спроби.

            Середня тривалість життя наркозалежної людини-30 років.

            Зроби свій вибір сам!

           

            5. Вправа «Наше здоров’я»

            Тренер роздає кожному з учасників аркуш паперу, на якому пропонує зобразити те, що для нього значить здоров’я.

            Після того, як учасники намалюють (10 хв), кожний з них презентує і коментує свій малюнок.

            6. Підсумки заняття.