Десять уроків здоровя
- Деталі
- Створено: Понеділок, 31 січня 2022, 09:36
- Останнє оновлення: Понеділок, 31 січня 2022, 09:36
- Перегляди: 58
Мета курсу: розвивати в учнів уміння та навички свідомого вибору здорового способу життя та формувати відповідальне ставлення до власного здоров’я.
Завдання:
- надати учням достовірну інформацію про шкідливі звички;
- формувати навички здорового способу життя;
- висвітлити заходи профілактики шкідливих звичок та ризикованої поведінки;
- виховувати потребу активної участі у профілактиці шкідливих звичок.
Уроки-заняття рекомендується проводити з учнями віком 11-13 років. Робота з дітьми потребує врахування вікових та індивідуальних особливостей дитини.
Даний курс занять може проводити і психолог, і соціальний педагог, і вчитель.
Тренінговий курс складається з 10 занять тривалістю 45 хвилин кожне.
Заняття проводяться у зручний для дітей час.
Методи та прийоми, що використовуються на заняттях:
- ігри;
- мозковий штурм;
- інформаційне повідомлення;
- анкетування.
Урок 1.
№ п/п | Вид роботи | Орієнтовна тривалість хв. | Ресурсне забезпечення |
Привітання. | 5 |
Плакат «Правила роботи» |
|
Вправа «Я», «Не я». | 10 | ||
Інформаційне повідомлення «шкідливі звички» | 10 | ||
Вправа «Наше здоров’я». | 20 | Аркуші паперу і фломастери | |
Підсумки заняття. | 5 |
Мета: виробити стійке негативне ставлення до шкідливих звичок; визначити можливі наслідки шкідливих звичок.
Хід заняття:
І. Привітання.
1. Вправа «Знайомство».
Усі учасники заняття сідають у коло, кожен по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, що починається зі слів: «Щоб зберегти своє здоров’я, я…»
2. Вправа «Я», «Не я».
Тренер дає учасникам запитання, а діти вибирають групу ту, яка їм підходить «Я» або «Не я».
- Хто сьогодні вранці чистив зуби?
- Кому вже виповнилося 10 років?
- Кому подобається навчатися в школі?
- Хто з вас любить займатися фізкультурою?
- Хто з вас пробував палити?
- Хто з вас пробував палити?
- Хто з вас гарно співає?
- Хто з вас палить?
- Хто з вас дуже дратівливий?
- Хто з вас любить танцювати?
- У кого з вас є почуття гумору?
3. Вправа
Прийняття правил роботи групи.
Розробити правила групи.
4. Інформаційне повідомлення «Шкідливі звички».
Тренер узагальнює інформацію про шкідливі звички.
Куріння
Тютюн – це інфекційна хвороба. Інфекція передається шляхом реклами і пропаганди, на які тютюнова індустрія втрачає мільярди доларів.
Одна з головних причин куріння серед дітей – прагнення бути дорослими. Діти, починаючи палити, завдають величезної шкоди своєму організму. Внаслідок куріння в будь-який час можуть з’явитися невиліковні хвороби: рак легенів, гортані, стравоходу, нирок – незалежно від кількості випалюваних цигарок і стажу куріння.
Тютюн викликає таку саму залежність, як і наркотики. Людина, усвідомлюючи свою помилку, намагається покинути палити, але це вдається не всім.
Отже, перш ніж спробувати один раз випалити цигарку, добре подумай, чи вистачить у тебе сили волі назавжди відмовитися від такої звички.
Алкоголь
Алкоголь викликає зміну поведінки людини, яка стає непередбачуваною та небезпечною. Алкоголь – винуватець непорозумінь між людьми, аварій на дорогах, тяжких захворювань організму.
Унаслідок одного сильного алкогольного сп’яніння гине до 20 000 клітин головного мозку. Спиртні напої викликають сильну залежність організму і негативно впливають на печінку, органи слуху та зору, можуть викликати тяжкі невиліковні захворювання.
Людина, яка часто і багато вживає спиртних напоїв, втрачає друзів, роботу, повагу інших.
Надто шкідливий алкоголь для дитячого організму, який ще росте і розвивається.
Наркотичні речовини
Починаючи вживати наркотичні речовини через цікавість, а закінчується все трагедією.
Наркотики змінюють поведінку людини, руйнують її пам’ять, інтелект (розумові здібності), змінюють почуття та ставлення до інших. Щоб отримати наркотик, людина здатна на будь-які вчинки.
Нерідко вживання наркотиків призводить до гибелі людини вже після першої спроби.
Середня тривалість життя наркозалежної людини-30 років.
Зроби свій вибір сам!
5. Вправа «Наше здоров’я»
Тренер роздає кожному з учасників аркуш паперу, на якому пропонує зобразити те, що для нього значить здоров’я.
Після того, як учасники намалюють (10 хв), кожний з них презентує і коментує свій малюнок.
6. Підсумки заняття.