Математика
- Деталі
- Створено: Середа, 22 лютого 2023, 09:55
- Останнє оновлення: П'ятниця, 24 лютого 2023, 07:08
- Перегляди: 54
Тема. Письмова нумерація чисел 11-20. Записування чисел під диктовку. Порівняння чисел. Задачі на знаходження невідомого доданка.
Мета: формувати вміння позначати числа другого десятка цифрами. Закріплювати вміння записувати числа другого десятка. Вправляти у розв’язанні задач на знаходження невідомого доданка. Розвивати вміння порівнювати числа межах 20, кмітливість, увагу, логічне мислення. Виховувати старанність, працьовитість.
Обладнання: демонстраційний матеріал, картки, презентація до уроку.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Встали, діти,
Повернулись,
Із гостями привітались.
Усміхнулись
І до мене повернулись
А тепер тихенько сіли.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
(У кожної дитини лежать на парті числа від 10 до 20)
1. Усна лічба.
- Лічба від 11 до 20 (хором)
- Ланцюжком (у зворотньому порядку)
- Назвіть сусідів числа 11 (10, 12), 14 (13, 15), 17(16, 18).
- Назвіть попереднє число 15 (14), 20 (19).
- Назвіть наступне число 19 (20), 16 (17), 10 (11).
2. Математичний диктант.
( Вчитель нагадує про каліграфію письма.
Зошит свій я відкриваю.
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно не зігнусь.
Буду я писати гарно.
До роботи я берусь.)
Записати число у якому:
-1дес.2од.; 1дес.9од.; 1дес.4од.;
-перший доданок 8, другий – 4, чому дорівнює сума?
-9 зменшити на 3
Подивіться на дошку і перевірте чи правильно ви написали числа. Підніміть сигнальні картки зеленого кольору в кого завдання виконано правильно. Червоного в кого є помилки.
3. Робота в групах.
Вчитель нагадує про правила роботи в групі.
(Завдання на блакитних карточках)
Розв'язавши приклади діти знаходять ключову цифру і відповідну їй букву та шикуються в порядку зростання чисел.
III. Закріплення вивченого матеріалу.
- 1.Робота з підручником (с.94)
Запис чисел до нумераційної таблиці.
Учитель роздає картки з нумераційними таблицями. Читає числа, а діти самостійно вписують ці числа в таблицю.
Один учень виконує це завдання біля дошки.
-Ми з вами гарно попрацювали, давайте трішки відпочинемо.
2. Фізкультхвилинка.
Щось не хочеться сидіти,
(Встати і вийти з-за парти)
Треба трохи відпочити.
(Потягування)
Руки вгору, руки вниз,
(Ходьба на місці)
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки.
(Підняти руки, потягнути спину назад)
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, дітки, кілька раз.
(Поплескати у долоні)
За роботу – все гаразд.
3 .Творча робота над задачею.
-Діти давайте пригадаємо з яких частин складається задача.
Учитель читає умову задачі
-Про що йдеться в задачі? (про груші)
- Скільки було груш? (5)
-Скільки поклали? (?)
-Скільки стало? (9)
-Що потрібно взнати ?
Учитель звертає увагу дітей на те, що відомий перший доданок і сума.
-Як знайти невідомий доданок?
-Як дізнатися, скільки груш поклали?
Висновок. Невідомий доданок знаходиться дією віднімання.
4 .Порівняння чисел. Гра «Кого більше»:
– 12 курей чи 15 курчат;
– 20 гусят чи 13 гусей;
– 14 качок чи 19 каченят;
– 10 страусів чи 7 страусят;
– 11 корів чи 9 телят;
– 16 овець чи 15 ягнят?
5. Робота з геометричним матеріалом.
Розгляньте малюнки.
-На першому малюнку знайдіть 4 трикутники, а на другому – 5 чотирикутників.
IV Підсумок уроку.
Рефлексія.
- Чи сподобались вам завдання?
- Чого ми навчилися на уроці.
- Чи складні були завдання?
- Яке завдання вам сподобалось найбільше?
- Яке завдання було найскладнішим?
- В кожного з вас на парті лежить сонечко, якщо вам урок сподобався і ви все зрозуміли намалюйте сонечку посмішку, якщо були у вас труднощі намалюйте сонечко похмуре.