Гімнастика 5 клас

  • Друк

Гімнастика

Тема: «Закріплення техніки виконання

гімнастичних вправ»

5 КЛАС

Мета: закріпити техніку виконання: лазіння по канату, стрибки через козла, вправи на рівновагу, стрибки в довжину з місця; сприяти розвитку рухових якостей: сили, спритності, швидкості та координації рухів; тренувати увагу, пам'ять, мовний апарат; проводити профілактику відхилень у розвитку постави; виховувати морально-вольові якості, організованість, дисциплінованість.

Інвентар: гімнастична лава, канат, гімнастичний козел, гімнастичний місток, гімнастичні мати, магнітофон.

Міжпредметні зв’язки: розвиток мовлення, математика,музика.

Тип уроку: підсумковий.

Хід уроку

№ п/п Зміст уроку Дозування Організаційно-методичні вказівки
1 2 3 4
  1. 1.підготовча частина (12 хв.)
 

Шикування в шеренгу, привітання повідомлення завдання уроку, інструктаж з правил поведінки і безпеки на уроці

Учитель. Розпочнемо урок, часу не гаючи, і радість ми пізнаємо лиш труднощі долаючи

2 хв. Організаційний момент
 

Гра «Колона чи шеренга»

За командою учні виконують команди вчителя: «Діти по залу розійтися». «В одну шеренгу (в одну колону) шикуйсь!».

1 хв. Закріпити знання, що таке «шеренга» та «колона». Гру повторити кілька разів
  Різновиди бігу:
  • у повільному темпі;
  • лівим та правим боком уперед приставним боком;
  • із зупинкою за сигналом вчителя
2 хв. Темп середній. Перший сигнал – зупинка, другий – біг далі
 

Вправи на відновлення дихання:

1 – 2 – руки вгору (вдих);

2 – 4 – руки вниз (видих)

1 хв. У колону по одному в обхід по залу
  Різновиди ходьби:
  • Навшпиньках – руки за головою;
  • На п’ятках - руки на плечах;
  • На зовнішньому боці стопи – руки на поясі;
  • На внутрішньому боці стопи – руки на поясі
1 хв. Стежити за поставою
  Загальнорозвивальні вправи на місці з гімнастичною палицею
  1. В.п. – о.с., палиця внизу. 1 – палицю вперед; 2 – палицю вгору; 2 – палицю вгору; 3 – палицю вперед; 4 – в.п.
  2. В.п. – о.с., палиця внизу. 1 – палиця на груди; 2 – стійка на носках, палицю в гору; 3 – палиця на груди; 4 – в.п.
  3. В.п. – о.с., палиця внизу.1 – 2 – стійка на лівій нозі, праву назад на носок, палицю вгору, підтягнутися; 3 – 4 – в.п.; 5 – 8 – те саме на правій нозі.
  4. В.п. – о.с., палиця горизонтально. 1 – стійка на лівій нозі, праву в бік, нахил у право; 2 – в.п.; 3 – 4 – те саме, вліво.
  5. В.п. – о.с., палиця внизу. 1 – присід, палиця на підлогу; 2 – в.п.; 3 – нахил у перед, взяти палицю; 4 – в.п.
  6. В.п. – стійка на колінах, палиця за головою. 1 – поворот тулуба праворуч; 2 – в.п.; 3 – 4 – те саме ліворуч.
  7. В.п. – о.с. палиця внизу. 1 – присісти на всій стопі, палиця вгору; 2 – в.п.
  8. В.п. – о.с., руки на поясі, палиця на підлозі, праворуч. 1 – стрибок через палицю ліворуч; 2 – те саме, праворуч

5 хв.

6 разів

6 разів

6 разів

6 разів

6 разів

6 разів

6 разів

20 стрибків

Руки піднімати прямі.

Стежити за підставою.

Руки піднімати прямі, вага тіла на опорній нозі.

Зберігати рівновагу, плечі не повертати.

При нахилах ноги в колінах не згинати.

Спина рівна.

На палицю не наступати. Стрибки вгору

Основна частина (28 хв.)
1

Під тиху, повільну музику вчитель розповідає казку.

Казка

Одного разу до вовчої родини у джунглі потрапив маленький смаглявий хлопчик. Вовки прийняли його і дали йому ім’я Манглі. Мамам вовчиця ретельно навчала своїх дітей. Вовченятам дуже подобалось гратись, вони стрибали один через одного (показати де діти будуть виконувати стрибки через козла). У Мауглі було багато друзів – ведмідь Балу, пантера Багіра, удав Каа. Вони були не тільки друзями, а й учителями для нього. Пантера Багіра навчила Мауглі стрибати з гілки одного дерева н гілку другого (показати місце де діти будуть виконувати стрибок у довжину з місця). У Мауглі були не тільки друзі, а й вороги – тигр Шархан та мавпи. Від них він і рятувався залазячи на ліани (показати де діти будуть виконувати лазіння по канату) та тихенько підкрадаючись до них по вузеньких гілках (показати де діти будуть виконувати вправи на рівновагу). Мауглі дуже треба було дістаним вогонь для того, щоб розправитися з Шерханом. Так ось, діти, допоможемо Мауглі подолати всі труднощі та перешкоди і здобути вогонь.

3 хв.

Діти стоять біля вчителя. Стежити щоб діти уважно слухали. Учитель поділяє дітей на групи перед кожною станцією. Кожна група має певний колір:

1 група – слабка (діти з зеленими смужками);

2 група – середня (з синіми смужками);

3 група - сильна ( з червоними смужками). Після кожної станції діти заробляють вогники, які підраховують та заносять до таблиці

2 І станція – лазіння по канату 4 хв. Спускатися треба почерговим перехватом рук, допомагаючи ногами
3 ІІ станція – стрибки через гімнастичного козла, ноги нарізно 4хв. Під час приземлення чітко витримувати рівновагу
4 ІІІ станція – стрибки у довжину з місця (стрибки через каміння) 4 хв. Необхідно стежити за поєднанням рухів руками та поєднання ногами. Звертати увагу на м’якість приземлення
5 ІV станція – вправи на рівновагу на гімнастичній лаві:
  • Ходьба по гімнастичній лаві руки в сторони, переступаючи через набивні м’ячі;
  • 2 учні йдуть назустріч один одному та розходяться
4 хв.

Стежити за постановою і якістю виконання

6

Учитель. Діти, погляньте, що це таке? Це, мабуть друзі, Мауглі нам лист надіслали.

Лист

«Дорогі друзі, ми завами стежили. І ви сьогодні нам дуже сподобались. І ось вам останнє завдання. Ви маєте дізнатися, що вам допомогло сьогодні подолати всі перешкоди. Уперед друзі!»

Загадка

  1. У зимовий і холодний час,                                           Люблять всі малята нас.

З гірки ми вирушаємо в путь,

А на гірку нас везуть. (Санчата)

  1. Чистить курточку, штанці,

Чобітки і комірці.

Дуже працьовита тітка.

Здогадались, хто це? (Щітка)

  1. Гарний той, хто здоровий та дужий,

Хто зі спортом ще змалку дружить.

Мати гарну спортивну фігуру,

Допоможе усім…. (Фізкультура.)

  1. Корінець пекучий дуже,

Та усім потрібен він.

Ти здогадуєшся друже?

Ця рослинна зветься…(Хрін).

  1. П’ять братів, п’ять силачів

Хоч здаються малими,

Можеш робити з ними:

І писати, й відчувати.

Хто вони? Зумій відгадати.(Пальці).

  1. У се від нього навкруги

Набирається снаги.

Тільки ранок настає,

Виглянь у віконце!

Всім вони життя дає,

Променисте….(Сонце).

  1. Зуби є, рота немає. (Гребінець).
  2. Я гірка і завжди свіжа,

Всім подобаюсь. Одначе,

Хто мене ножем уріже,

Неодмінно сам заплаче. (Цибуля).

9 хв.

Учитель читає лист, після цього діти по черзі читають загадки, а відповіді заносять до кросворду, який висить на стіні, та складають ключове слово:

«Старіння»

Заключна частина (5 хв.)
1 Вправи на відновлення дихання 3 хв.  
2 Підбиття підсумків оцінювання 2 хв.