Година спілкування

  • Друк

Година спілкування 5 – Б клас

Асистент вчителя: Громей К.В

Година спілкування «Кожна дитина – це цілий світ. Освіта, повага і рівність для всіх. »

Мета: показати певні рівні толерантної поведінки людини; показати, розвивати вміння аналізувати, вибирати правильну позицію,бачити індивідуальне в кожній людині; виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість; виховувати почуття взаємодопомоги та дружнього прийняття іншої людини, почуття відповідальності за свої вчинки; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки.

Обладнання: презентація, мультфільм, пісні, долоньки, завдання в конвертах

Ми всі такі різні, але кожен прекрасний по-своєму.

Хід заняття:

І. Організаційний момент

Привітання у колі.

(Діти співають пісню «Усмішка»)

- Скажіть, як ви думаєте, настрій для людини важливий? Важливу справу легше починати в гарному настрої, чи, можливо, це не має значення? А чому ? (Відповіді дітей)

- Буває прокидаєшся, а настрій – не дуже…Як можна його покращити собі або своєму другові? (Відповіді дітей)

- Правильно. Навіть посмішка чи гарні слова можуть покращити настрій.

Вправа «Долонька»

- Увага, вправа «Долонька». Отож, приготуйте свою долоньку.

- Загніть свій мізинчик, якщо ви сьогодні дуже гарно виспалися і відпочили уві сні. Загніть безіменний пальчик, якщо вас сьогодні збудила рідна людина, або та, яка вам приємна. Наступний пальчик загинає той, хто сьогодні хоч раз бачив чиюсь посмішку. Наступний пальчик загинає той, хто сьогодні зустрів хоча б одного друга.

- А тепер покажіть, що у вас вийшло.

Тобто ранок вже вдався і у вас є, принаймні, чотири причини для того, щоб бачити це. Добре, молодці!

Вправа «Бартер»

- Я на свої долоні (показує їх) кладу свою любов до вас, розуміння, терпіння. Ви ж на свої долоні покладіть знання, уважність, повагу. А тепер давайте з вами зробимо обмін(вчитель торкається долонь кожної дитини).Ось ми з вами здійснили бартер, а наскільки він успішний, побачимо в кінці виховної години.

- Діти, недарма ми сьогодні почали спілкування із долоньок, бо вони будуть символом нашого уроку.

- Діти, а який сьогодні день? А який буде завтра?

- 16 листопада – Міжнародний день толерантності. Отже, як ви думаєте про що ми сьогодні будемо з вами говорити?

Вправа «Очікування».

Подумайте і скажіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього спілкування?

Правила спілкування:

  1. Щирість у спілкуванні.
  2. Активна участь.
  3. Довіра.
  4. Повага до думки інших.

Відео

1.Бесіда про життєві ситуації

- Я думаю, наша робота буде хорошою. Починаймо працювати.

- Уявіть собі, що ваш друг отримав погану оцінку і дуже засмутився через це. Як ви вчините в такій ситуації? (Будемо заспокоювати, втішати.) Іншими словами, ви будете співчувати своєму другові.

- А чому ви будете співчувати своєму другові? (Тому що ми друзі.)

- А якщо ви побачите маленьку дитину, яка плаче через те, що впала і поранилася, що вибудете робити?Будете співчувати? (Так.)

- Отже, ми з вами знаємо, що співчувати - значить співпереживати, розуміти почуття й думки іншої людини. Є слово дуже близьке за значенням, - це слово «толерантність». Але поняття «толерантність» більш широке. Воно означає спроможність, вміння терпіти, миритися з чужою думкою, бути поблажливим до вчинків інших людей.

- Як ви розумієте вислів «вміти терпіти, миритися з чужою думкою»? (Слухати і поважати думку інших людей.)

- Правильно, бути толерантним - означає визнавати, що у кожної людини є право на власну думку.

2.Вправа «Мій образ»

Учитель роздає всім учасникам аркуші А4, на яких кожному потрібно намалювати власний образ (це може бути певний символ, предмет, будь-що).

Слід наголосити, що вміння малювати тут не важливе.

Коли всі виконають завдання, створюємо «галерею портретів» учасників.

- А тепер погляньмо на нашу галерею. Подумайте і скажіть, який висновок можна зробити після виконання цієї вправи? (Усі люди різні.)

- Діти, всі ми різні люди, у нас у всіх різні смаки, звички, різні таланти. Хтось любить тварин, комусь подобаються машини, хтось любить читати, а хтось відмінно грає у футбол, комусь подобається малювати, а комусь-танцювати і т. д. І це не означає, що хтось з нас гірше або краще, розумніше чи дурніший. Кожен з нас унікальний і неповторний, тому ми повинні цінувати і поважати один одного, тобто бути толерантними.

- А як же нам, таким різним, жити, навчатися й працювати разом, та й не сперечатись одне з одним?

3. Розкриття поняття толерантність.

Учитель. Що ж таке толерантність і яку людину можна назвати толерантною? Про це нам розкажуть Всезнайки.

Всезнайки. Це слово походить від латинського прикметника «терплячий»

Отже, «толерантний» – здатний витримувати іншого, не такого, як сам. Толерантність – це та межа, яка стримує від втручання у думки, почуття, переживання, смаки іншої людини.

Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги, не перекладають відповідальність на інших. Вони критично ставляться до себе і не прагнуть у всіх бідах звинувачувати інших. Толерантна людина не ділить світ на два кольори - чорний та білий. Вона не акцентує на розбіжностях між «своїми» та «чужими», а тому готова вислухати й зрозуміти інші точки зору.                                      

Почуття гумору і здатність посміятися над своїми слабкими сторонами - особлива риса толерантної людини.

Толерантність – це визнання і повага до інших людей, вміння жити разом з іншими людьми.

Толерантність передбачає, що у мене є свої погляди, у когось іншого вони інші, і хоча я ці погляди не поділяю, але терпимо до них ставлюся.

«Толерантність» — це доброзичливе й поблажливе ставлення до чогось. Але толерантна людина не повинна бути поблажливою до всього, наприклад, до порушення прав людини. Те, що порушує загальнолюдську мораль, не повинно сприйматися толерантною.

4.Вправа «Зашифровані слова»

- Отже, бути толерантною людиною — значить поважати людей. Наскільки ми поважаємо ту чи іншу людину, свідчить наше вміння ввічливо спілкуватися і знаходити спільну мову.

Попрацюйте далі у своїх групах і складіть слова, в яких переплуталися букви.

-         Милосердя

-         Доброта

-         Співчуття

-         Повага

-         Терпіння

Прочитаємо слова, які у вас вийшли.

ВИСНОВОК: Відмінності доповнюють і збагачують суспільство. Щоб жити в світі, людям треба навчитися жити, вирішуючи проблеми і завдання на основі взаєморозуміння.

5.Перегляд відеоролика Можливості обмежені - здібності безмежні

Обговорення відеоролика.

-         Хто найбільше запам’ятався? ( Софія – сонячна дівчинка з України, яка проживає в Каліфорнії)

6. Перегляд психологічного мультфільму Балерина

Висновок: віра в себе веде до перемоги. Рух до мети складається з маленьких кроків та наполегливості, підтримки рідних.

ІІІ. Підсумок спілкування                                          

1.Інтерактивна вправа. Одним із символів толерантності є рука людини, рука допомоги, яку ми можемо простягнути кожному. Отже поверніть мені будь ласка долоньки із знаннями, які ви сьогодні здобули. (Учні виходять до дошки, кріплять долоньки навколо Землі

Риси толерантної людини:

1.Бути милосердним.

2.Творити добро.

3.Вміти пробачати.

4.Вміти дружити

5.Співпрацювати

6.Вміти співчувати

7.Поважати інших

8.Поважати себе

9.Бути терплячим

Покладемо всі свої руки один на одну – і це буде символ дружби нашого класу.

Дякую всім за активну участь. Я сподіваюсь, що наша година спілкування залишить слід в душі кожного, допоможе нам усім зрозуміти, що тільки повага один до одного, взаєморозуміння, терпимість, дотримання рівноправності врятують світ. А наш клас - це маленька родина. І хочеться, щоб в цій родині завжди панували доброта, повага, взаєморозуміння.