Година спілкування 5 клас

  • Друк

Година спілкування 5 – Б клас

Асистент вчителя: Громей К.В

Тема: Права дітей.

Мета: Ознайомити дітей з основними положеннями конвенції ООН « Про права дитини» ; виховувати непримиренність до протиправної поведінки і повагу до законів України; стимулювати творчу і соціальну активність та ініціативу підлітків.

Форма проведення: Тренінг.

Обладнання: Чарівна скринька з дзеркалом, виставка дитячих малюнків, плакати Наші правилаПравове дерево, Наші очікування, аркуші кольорового паперу, фломастери, маркери, ножиці скотч.

1.Запрошую учнів сісти в коло, вітаюся ( 1 хв. )

2. Вправа Знайомство”. Пропоную учасникам тренінгу по черзі називати своє імя і продовжити речення: Для того, щоб бути здоровим, я … ( 3 хв.)

3. Вправа Правила. (2 хв)

4. Вправа Наші очікування “. Роздаю всім учасникам стікери вирізані у формі зерняток . Даю інструкцію : уявіть собі, що ви тримаєте зернятко. Кожен має написати на ньому своє очікування від цього тренінгу і посадити зерна в грунт.( 2 хв)

5. Гра Чарівна скринька . У мене в руках чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хочу його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати про те, що там побачили, аж доти, доки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть до скриньки. ( Діти по черзі заглядають у скриньку. Скринька відчиняється під звуки чарівної музики). То кого ви побачили в чарівній скриньці? ( Себе! – відповідають діти) ( 1 хв )

6. Інформаційне повідомлення: Видатний поет В. Симоненко, який прожив життя – спалах (28 років), написав про неповторність кожного, кому батьки подарували життя.

                           Ти знаєш, що ти людина?

                           Ти знаєш про це, чи ні?

                           Усмішка твоя – єдина,

                           Мука твоя – єдина,

                           Очі твої – одні.    

   Пройде не одне тисячоліття, коли людство зрозуміє ці істину, і пройде ще не одне тисячоліття, коли людство, нарешті, прийме закони, які оберігатимуть дитину – найбільше наше багатство.

   Аж у 1924 р. у м. Женеві було прийнято Декларацію прав дитини. 1959 року розроблена і втілена в життя нова Декларація прав дитини. А 1989р. у Нью-Йорку всі прогресивні країни підписалися під конвенцією прав дитини. В 1991 р. Україна приєдналася до конвенції. В 1993р. в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей. Згідно з Коненцією Україна у квітні 2001 р. прийняла закон про охорону дитинства. ( 2 хв )  

7. Мозковий штурм: Якби вам доручили скласти перелік прав дитини, щоб ви до нього включили? ( Робота з плакатом Правове дерево. (4 хв)

8. Фізхвилинка. ( 2 хв)

9. Які ж права дитини включено до Конвенції ООН? ( Складання пазлів з статтями Конвенції ООН Про права дитини). ( 3 хв)

10. Робота в групах. Кожна дитина має невід’ємне право на життя. Але так в історії вважали не завжди. В стародавній Спарті слабких, кволих дітей кидали зі скелі у прірву, вважаючи, що з них не виростуть сильні і здорові воїни . Всі діти мають право на піклування і любов, право не розлучатися зі своїми батьками. В часи кріпацтва дітей насильно відбирали у матерів і продавали, наче річ. Давайте об’єднаємося у дві групи. Перша група повинна згадати казки чи оповідання де порушували права героїв на життя, а друга група нам згадає в яких казках розлучали героїв з їх близькими. ( 3 хв).

11. Етимологічна хвилинка. Кожна дитина має право на ім’я та громадянство з моменту народження. Робота з плакатом-сонечком Твоє ім’я” ( Діти розповідають, що означають їхні імена. Хто не знає, підходить до сонечка, підходить до сонечка, промінці якого закінчуються квіточкою-іменем, на звороті якої написано значення імені, і читає його). Тож, як бачите, наші імена це теж велика особиста цінність. І неприємно, коли твоє ім’я хтось перекручує. (5 хв)

12. Мікрофон. А ще ви маєте право вільно висловлювати свої думки. Ось, наприклад, розкажіть про що ви мрієте? ( 5 хв )

13. Інформаційне повідомлення. Ще одне з ваших прав це право дітей на захист від будь-якої форми насильства. Ні батьки, ні вчителі, ні будь-які незнайомі люди не мають права вас бити чи ображати. Але, щоб не виникало непорозумінь з дорослими, прислухайтесь до їх порад, виконуйте прохання і не гнівіть батьків, щоб не шкодити своєму здоров’ю. Не забувайте, що кожна дитина має не лише права, а й обов’язки: перед сім’єю , з товаришами, однокласниками, суспільством. Згадайте основні з них. (Робота з Правовим деревом ). ( 5 хв)

14. Зворотній зв'язок. От і перегорнули ми з вами сторінки конвенції ООН Про права дитини. Тож продовжіть таке речення На цьому тренінгу я … ( 5 хв)

15.Завершення тренінгу. Ви сьогодні були активні, уважні і наше сонечко посміхалося вам. Тож посміхніться один одному. ( Учасники тренінгу беруться за руки і виконують пісню Усмішка)

Чи справдилися ваші очікування? Якщо так, то домалюйте до ваших зерняток ростки, якщо ж ні, то ми лише почали вивчати цю тему і матимемо надію, що ваші зернята дадуть дружні всходи на уроках. ( 2 хв)

16. Домашнє завдання: Проілюструвати в малюнках права дитини.