укрмова 8 клас

  • Друк

 

Конспект уроку

з української мови у 8 класі ( індивідуальна форма навчання.

Учень Столяров Ілля.)

Вчитель: Громей К.В.

Тема уроку : Письмовий твір-опис місцевості (села) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

Мета: поглиблення знань про стилі та типи мовлення, вдосконалення навичок створення власних творів-описів місцевості в художньому стилі на основі особистих спостережень і вражень, розвивати мовленнєво-комунікативні вміння, навички творчої самостійної діяльності учнів ; виховання патріотизму, любові до рідного села.

Тип уроку: розвиток мовлення .

Обладнання: пісні про село, відео, фото краєвидів с. Турятка , ксерокопії архівних документів.

Перебіг уроку

І. Організація класу до уроку .

1. Пальчикова масажна гра

а) Їжачок ( учень в долонях крутить м’ячик з шипами)

б) Сороканіжка

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вступне слово вчителя. Робота з фізичною картою Буковини.

Наша ненька Україна ! Дуже багато вмістило в собі це слово : зелені садки і чисті криниці , лагідні проміння сонця і тихий шелест колосків на безмежних причорноморських степах . Це рідне село Турятка , воно розташоване на кордоні з Румунією, яке ми любимо понад усе , шануємо і вивчаємо його історію .

3. Асоціативне гроно.

Створити асоціативне гроно до словосполучення «рідне село» (мій рідний край, мила рідна сторона , рідна земля, земля моїх прадідів , дідів , батьків) .

4. Запитання до учня :

- Які образи у вас виникають, коли ви слухаєте вірш чи пісню про рідне село?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети уроку.

1.Слово вчителя.

Дійсно, часточкою нашої Батьківщини є рідне село, де живуть найрідніші для нас люди – батьки. Тут наші будинки, школа, наші друзі. Це найрідніше місце на землі. Ми не раз здійснювали уявні та віртуальні подорожі а тепер уявіть собі, що до вас приїхав гість з іншої країни , ну хоча б з Англії , адже ви вивчаєте англійську мову . Куди б ми повели його, що б розповіли про своє село? Щоб ми змогли успішно виконати це завдання, ми сьогодні будемо вчитися створювати твори-описи рідного села на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

Руханка ’’Зимові розваги’’ ( під музичний супровід).

ІІІ. Підготовка до складання зв’язного висловлювання.

1.Повторення відомостей про стилі та типи мовлення у вигляді вправи «Продовж речення».

Худо́жній стиль – це… (стиль художньої літератури, який використовується в поетично-художній творчості. Провідним завданням художнього стилю є вплив на людську психіку, почуття, думки через зміст і форму створених авторами поетичних, прозових текстів. У художньому стилі широко використовуються всі мовні засоби, увесь лексичний потенціал мови.)

Твір-опис – це… (зв'язний текст, у якому словесно зображуються основні ознаки предмета, явища, особи.)

Будова твору-опису… (Загальне враження від побаченого, опис найважливіших частин (у певній послідовності), висновок.)

2. «Мандрівка в історію» . Презентація проекту «Моє село – частина історії мого народу» :

Село – часточка нашого серця. Воно – наша сповідь і турботи. Ми дуже любимо своє село і повинні знати його історію. Адже народ, який не знає свого минулого, не вартий і майбутнього. І сьогодні ми подивимось презентацію про історію села Турятка.



3. Вправа «Образне слово» . Підберіть епітети до слів, які можна використати в творі-описі.

Буковина – батьківська земля, люба , мила , рідна сторона, споконвічний, благословенний, вільний, хліборобський край .

Село Турятка – невелике, але гарне, квітуче , мальовниче, чудове, рідне, тихе , мирне .

Небо над селом і моїм домом – мирне , бездонне, безкрає, безмежне, високе, безхмарне, блакитне , синє .

Вулиця , на якій я живу – вздовж обсаджена горіхами , акаціями, трояндами , вишнями .

Будинок мій та сусідські – охайні , побіловані, розмальовані .

Дерева , які ростуть в садках – яблуня , зелені, рівні, соковиті груші, ананасні абрикоси , багаторічні тополі, гордий гіллястий горіх, стрункі сливи, білі черешні, каштани , полум’яні вишні .

Річка Жижія – вузенька , чиста , прозора .

Успенська церква – вишукана, дивовижна, самобутня.

4 .Як працювати над твором-описом місцевості в художньому стилі.

1. Вдало дібрати фактичний матеріал (виділіть об’єкти, що складають основу опису місцевості) і підготувати план майбутнього твору.

2. Дібрати яскравий заголовок, що виражав би основну думку висловлювання.

3. Дотримуватися вимог художнього стилю (доречно використовувати художні засоби – епітети, метафори, порівняння – задля увиразнення мовлення).

4. Використовувати слова і словосполучення на позначення місця розташування об’єктів опису місцевості.

5. Передати власне ставлення до місцевості, що описується (захоплення, замилування, здивування тощо).

6.Село Турятка відкриває всім гостям і його жителям дороги для пізнання. Пройдімо ними, напиймося з криниці приязні, краси й добра.

ІV. Створення тексту зв’язного висловлювання

1. Складання плану твору-опису.

1. Моє село – частинка країни.

2. Історія села.

3. Місце розташування і розміри.

4. Будинки, магазини, підприємства, установи.

5. Пам’ятки історії та культури.

6. Місця відпочинку.

7. Озеленення.

8. Село у різні пори року.

V. Вправа «Закінчи речення».

«На мою думку, у цій роботі можна змінити…»

«Даний твір цікавий, але варто було б доповнити його…»

VІ. Рефлексія

- Що нового дізнався про своє рідне село?

- Які мовленнєві навички здобув?

- Які враження ти винесеш із собою після уроку?

VІІ . Слово вчителя.

Кожна людина з великою любов’ю згадує свій край, де вона народилася, де промайнуло її дитинство. Згадує батьківську хату, садок, свою школу, вчителів, друзів. Це місце є для кожної людини її маленькою батьківщиною. Ми повинні любити і берегти свою країну, гордитися нею. Багата і славна наша земля. І де б ми не були, як би не склалася наша доля – цей куточок землі буде для вас найріднішим, наймилішим, найкращим.

Домашнє завдання :

Описати улюблений куточок рідного села Турятка .