укрмова 8 клас
- Деталі
- Створено: Середа, 10 січня 2024, 09:03
- Останнє оновлення: Середа, 10 січня 2024, 09:03
- Перегляди: 20
Конспект уроку
з української мови у 8 класі ( індивідуальна форма навчання.
Учень Столяров Ілля.)
Вчитель: Громей К.В.
Тема уроку : Письмовий твір-опис місцевості (села) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
Мета: поглиблення знань про стилі та типи мовлення, вдосконалення навичок створення власних творів-описів місцевості в художньому стилі на основі особистих спостережень і вражень, розвивати мовленнєво-комунікативні вміння, навички творчої самостійної діяльності учнів ; виховання патріотизму, любові до рідного села.
Тип уроку: розвиток мовлення .
Обладнання: пісні про село, відео, фото краєвидів с. Турятка , ксерокопії архівних документів.
Перебіг уроку
І. Організація класу до уроку .
1. Пальчикова масажна гра
а) Їжачок ( учень в долонях крутить м’ячик з шипами)
б) Сороканіжка
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Вступне слово вчителя. Робота з фізичною картою Буковини.
Наша ненька Україна ! Дуже багато вмістило в собі це слово : зелені садки і чисті криниці , лагідні проміння сонця і тихий шелест колосків на безмежних причорноморських степах . Це рідне село Турятка , воно розташоване на кордоні з Румунією, яке ми любимо понад усе , шануємо і вивчаємо його історію .
3. Асоціативне гроно.
Створити асоціативне гроно до словосполучення «рідне село» (мій рідний край, мила рідна сторона , рідна земля, земля моїх прадідів , дідів , батьків) .
4. Запитання до учня :
- Які образи у вас виникають, коли ви слухаєте вірш чи пісню про рідне село?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети уроку.
1.Слово вчителя.
Дійсно, часточкою нашої Батьківщини є рідне село, де живуть найрідніші для нас люди – батьки. Тут наші будинки, школа, наші друзі. Це найрідніше місце на землі. Ми не раз здійснювали уявні та віртуальні подорожі а тепер уявіть собі, що до вас приїхав гість з іншої країни , ну хоча б з Англії , адже ви вивчаєте англійську мову . Куди б ми повели його, що б розповіли про своє село? Щоб ми змогли успішно виконати це завдання, ми сьогодні будемо вчитися створювати твори-описи рідного села на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
Руханка ’’Зимові розваги’’ ( під музичний супровід).
ІІІ. Підготовка до складання зв’язного висловлювання.
1.Повторення відомостей про стилі та типи мовлення у вигляді вправи «Продовж речення».
Худо́жній стиль – це… (стиль художньої літератури, який використовується в поетично-художній творчості. Провідним завданням художнього стилю є вплив на людську психіку, почуття, думки через зміст і форму створених авторами поетичних, прозових текстів. У художньому стилі широко використовуються всі мовні засоби, увесь лексичний потенціал мови.)
Твір-опис – це… (зв'язний текст, у якому словесно зображуються основні ознаки предмета, явища, особи.)
Будова твору-опису… (Загальне враження від побаченого, опис найважливіших частин (у певній послідовності), висновок.)
2. «Мандрівка в історію» . Презентація проекту «Моє село – частина історії мого народу» :
Село – часточка нашого серця. Воно – наша сповідь і турботи. Ми дуже любимо своє село і повинні знати його історію. Адже народ, який не знає свого минулого, не вартий і майбутнього. І сьогодні ми подивимось презентацію про історію села Турятка.
3. Вправа «Образне слово» . Підберіть епітети до слів, які можна використати в творі-описі.
Буковина – батьківська земля, люба , мила , рідна сторона, споконвічний, благословенний, вільний, хліборобський край .
Село Турятка – невелике, але гарне, квітуче , мальовниче, чудове, рідне, тихе , мирне .
Небо над селом і моїм домом – мирне , бездонне, безкрає, безмежне, високе, безхмарне, блакитне , синє .
Вулиця , на якій я живу – вздовж обсаджена горіхами , акаціями, трояндами , вишнями .
Будинок мій та сусідські – охайні , побіловані, розмальовані .
Дерева , які ростуть в садках – яблуня , зелені, рівні, соковиті груші, ананасні абрикоси , багаторічні тополі, гордий гіллястий горіх, стрункі сливи, білі черешні, каштани , полум’яні вишні .
Річка Жижія – вузенька , чиста , прозора .
Успенська церква – вишукана, дивовижна, самобутня.
4 .Як працювати над твором-описом місцевості в художньому стилі.
1. Вдало дібрати фактичний матеріал (виділіть об’єкти, що складають основу опису місцевості) і підготувати план майбутнього твору.
2. Дібрати яскравий заголовок, що виражав би основну думку висловлювання.
3. Дотримуватися вимог художнього стилю (доречно використовувати художні засоби – епітети, метафори, порівняння – задля увиразнення мовлення).
4. Використовувати слова і словосполучення на позначення місця розташування об’єктів опису місцевості.
5. Передати власне ставлення до місцевості, що описується (захоплення, замилування, здивування тощо).
6.Село Турятка відкриває всім гостям і його жителям дороги для пізнання. Пройдімо ними, напиймося з криниці приязні, краси й добра.
ІV. Створення тексту зв’язного висловлювання
1. Складання плану твору-опису.
1. Моє село – частинка країни.
2. Історія села.
3. Місце розташування і розміри.
4. Будинки, магазини, підприємства, установи.
5. Пам’ятки історії та культури.
6. Місця відпочинку.
7. Озеленення.
8. Село у різні пори року.
V. Вправа «Закінчи речення».
«На мою думку, у цій роботі можна змінити…»
«Даний твір цікавий, але варто було б доповнити його…»
VІ. Рефлексія
- Що нового дізнався про своє рідне село?
- Які мовленнєві навички здобув?
- Які враження ти винесеш із собою після уроку?
VІІ . Слово вчителя.
Кожна людина з великою любов’ю згадує свій край, де вона народилася, де промайнуло її дитинство. Згадує батьківську хату, садок, свою школу, вчителів, друзів. Це місце є для кожної людини її маленькою батьківщиною. Ми повинні любити і берегти свою країну, гордитися нею. Багата і славна наша земля. І де б ми не були, як би не склалася наша доля – цей куточок землі буде для вас найріднішим, наймилішим, найкращим.
Домашнє завдання :
Описати улюблений куточок рідного села Турятка .