способи

  • Друк

Способи заучування віршів

Спосіб №1

Щоб малюк легко і добре запам'ятовував риму потрібно обов'язково знайомити його з «мелодією» вірші і почати варто, як можна раніше. Кроха ще лежить в колясці, а ви вже декламуєте йому ритмічні «Йде бичок хитається», «Наша Таня голосно плаче». Коли чадо підросте, цей перший, закладений в підсвідомості досвід, полегшить йому і свідомий підхід до процесу заучування. І пам'ятайте, що найбільш сприятливим віком для заучування віршів є 4-5 років. Саме в цей віковий відрізок починає особливо швидко розвиватися пам'ять малюка. І якщо до чотирьох років ми не ставимо перед дитиною завдання запам'ятати твір, а просто «начитує» їх кількість - що запам'ятає, то запам'ятає, то після чотирьох років ми вже цілеспрямовано вчимо малюка запам'ятовувати текст напам'ять. Причому вчити потрібно якомога більше - це найкращий спосіб сформувати необхідний для навчання обсяг пам'яті.

Спосіб №2

Для того щоб вірш легко навчалося, воно повинно за змістом відповідати віку і темпераменту дитини. Не треба змушувати чотирирічну дитину заучувати на потіху гостей уривки з «Онєгіна». Найкраще вчити дитячу класику Михалкова, Барто, Чуковського.
Пустунам краще пропонувати для запам'ятовування вірші ритмічні, веселі, діткам спокійним - розмірені, плавні. Звичайно, в школі з їх темпераментом ніхто рахуватися не буде, але поки ми тільки вчимося вчити вірші, краще вчинити саме так. Дитині головне зрозуміти техніку запам'ятовування, а це легше робити на тому матеріалі, який «серцю ближче». І ще - вчити вірш не можна просто так. Це обов'язково має бути подарунком для кого-то: мами, бабусі чи, наприклад, до приходу Діда Мороза. Тільки в сім-вісім років ми потихеньку будемо націлювати дитини на те, що знати вірші напам'ять потрібно і для себе.

Спосіб №3

Заучувати вірш слід емоційно і з виразом, - така дитяча природа! В іншому випадку, воно буде позбавлене для дитини сенсу. До речі, деякі вихователі в дитячих садках привчають дітей до невиразною манері читання віршів. Дітлахів в групі багато, і колективне заучування мимоволі перетворюється на монотонне «Та-та, та-та, та-та, та-та ...» Це неправильно! Вчити вірш краще індивідуально, так що пам'ятайте про це і тримаєте ситуацію під контролем. Малюк, не перейнялися красою віршованій літературної форми в дитинстві, ставши дорослим, навряд чи буде часто звертатися до поезії.

Спосіб №4

Перш, ніж почати заучування, дорослий, який буде вчити вірш з дитиною повинен сам прочитати його з виразом. Ще краще, якщо дорослий буде знати його напам'ять. Потім слід обов'язково знайти в тексті незнайомі або незрозумілі малюкові слова і пояснити їх. Коли всі слова будуть роз'яснені, вірш потрібно прочитати ще раз, повільно, розставляючи смислові акценти. Після повторного прочитання розкажіть дитині, хто написав таке чудове твір, про те, як і коли воно написано цей вірш. Такий підхід привчає маленької людини до культури заучування і полегшує сприйняття поезії. Після покажіть дитині ілюстрації, які намалював художник, натхненний красою вірша, а поки чадо буде їх розглядати, прочитайте вірш ще раз. Таким чином, у малюка формується образ твору. І тільки після такої попередньої роботи приступайте безпосередньо до заучування.

Спосіб №5

Ми знаємо, що одним з нас краще запам'ятовуються вірші на слух, іншим обов'язково потрібно кілька разів прочитати їх самим, третім необхідно ходити по кімнаті в ритм вірша, а четвертим - навпаки потрібна абсолютна нерухомість. Ці особливості притаманні не тільки дорослим, а й малечі. Існують різні методи заучування віршів, які орієнтуються на ці відмінності. Спробуйте по черзі кожен з них, і ви побачите, як вашій дитині легше запам'ятовувати вірші. Заодно ви зможете зробити висновок про те, який вид пам'яті у малюка є провідним.
Можливо, ви будете користуватися кількома методами або поєднувати один з іншим. Головне - результат: легкий і приносить радість від спілкування з поезією процес заучування віршів.

Спосіб №6

І ще одна загальна порада для всіх. Намалюйте з дитиною кожне вивчений вірш. Своєрідну власну ілюстрацію до нього. Підпишіть назву та автора. Складайте ці малюнки в окрему папку. Періодично діставайте, розглядайте разом з близькими, згадуйте і читайте напам'ять раніше вивчені вірші. Це чудовий спосіб і підтримувати обсяг пам'яті і літературний поетичний багаж малюка.