Європа, візантія

  • Друк

Тема: Європа. Візантія. Арабський світ.
Вчитель історії: Кіфірюк С.Д.
Мета: Повторити, узагальнити та закріпити знання учнів з даної теми; Удосконалити навички роботи в групах та розвивати інтерес до вивчення середньовічної історії;


Виховувати вміння працювати в мікрогрупах, допомагати один одному, співпереживати за успіх колективу.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок.
Форма уроку: урок-змагання.
Обладнання: атласи, карта «країни Європи в ІХ – ХVст.», схеми, жетони, сигнальні картки, секундомір.
I. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
- Яку тему вивчали?
- Про які країни ми розмовляли на попередніх уроках?
- Покажіть ці країни на карті.
- До якого періоду історії належить час з IX по XV ст.?
Вчитель: Для того, щоб оцінити ваші знання клас ділиться на 2 команди, на чолі з капітанами. Це команди «Парламент" та «Рейхстаг». (діти самостійно пояснюють назву, проте поділ на команди краще провести вчителеві).
Після кожного конкурсу за правильну відповідь команда отримує круглий жетон, а учасник – трикутний, за якими буде визначатися переможець.
III. Узагальнення та систематизація знань і умінь учнів. (проводиться у вигляді різноманітних конкурсів)
1) «Історична розминка»
1. Ця держава виникла на межі VIII-IXст. й остаточно укріпилася за правління короля Гарольда Синьозубого? – Данія
2. У створенні цієї держави визначну роль відіграло прийняття ісламу? – Арабський халіфат
3. За спасіння цієї країни боролася Жанна Д'Арк. – Франція
4. У цій країні відбулася Столітня війна – Англія.
5. Ця держава утворилася після одруження Ізабелли та Фердинанда – Іспанське королівство
6. У 1215 р. в цій країні була прийнята Велика хартія вольностей – Англія.
2) «Світлофор»
(вчитель показує на карті територію а учневі потрібно назвати країну. Червоним кольором учні зупиняють невірну відповідь, а зеленим – вірну.)
3) «Цифровий лабіринт»

(в даній грі, можна учнів, що слабо вивчили дану тему призначити «шпигунами», які шукатимуть інформацію в підручнику)
4) «Заморочка з бочки»
(кожен учень дістає з «бочки» питання і самостійно дає відповідь. В разі невдачі, право відповіді переходить до іншої команди)
5) «Антикросворд»
(два кросворди, з ключовим словом «Англія» та Франція» команди готують вдома. Під час гри обмінюються кросвордами, а «супротивники» визначають поняття)
6) «Історична естафета»
(вчитель називає ім'я правителя, учні країну)
 «Міні-пауза»(щоб зняти розумове перенапруження учасників гри, доцільно провести релаксаційну вправу або фізхвилинку)
7) Конкурс капітанів «Історичний прогноз».(проводиться як попереджувальне завдання: «Подальша історична доля країни Франції», «Англія в ХХІ ст.», «Країни Скандинавії сьогодні» та ін. Протягом 2хв капітан повинен зачитати своє повідомлення).
IV. Підсумок. Оцінювання.
1. (якщо учні не згідні з результатами гри «0:0», то можна провести «Бліц-питання» по термінології.)
2. Бесіда з учнями
 Чи сподобався вам такий урок?
 Що сподобалося на уроці?
 Який конкурс сподобався найбільше?
 Які питання були найскладнішими?
 Оцініть, будь-ласка карткою свій настрій?(Або на дошці змальована шкала настрою, де учні визначають своє місце)
3. Визначення найкращого учня на уроці.
4. Нагорода переможців.
V. Домашнє завдання
Написати міні-твір «Чи хотів би я жити в епоху середньовічної Європи?»