Відвідувачі
107
Статті
1090
Перегляди статей
354202

Прикметник

Розробка  уроку  з  української  мови. Класовод  Падурару  Марія  Миколаївна


Тема: Закріплення знань учнів про прикметник,
спостереження за вживанням прикметників у загадках. Колективне складання твору міркування.
Метаї Закріплювати знання учнів про прикметник та його роль у текстах; формувати вміння розгадувати і складати загадки; збагачувати словник учнів прикметниками; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальню¬вати, робити висновки; виховувати інтерес до усної народної творчості, любов до рідної мови.
Обладнання: предметні малюнки, пам'ятка, опорні слова,
картки, грамзапис, тематичний словник, вис тавка книг І.Я.Франка.

Хід уроку
I. Організаційний момент
Ми радо гостей в своїм класі вітаєм, щастя й здоров'я усім вам бажаєм.
Знову день почався діти!
Всі зібрались на урок.
Тож, пора нам поспішати-
Кличе в подорож дзвінок.
II. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Вступне слово вчителя.
Сьогодні, любі діти, ми здійснимо подорож по Загадковому морю.Саме загадка допоможе закріпити знання про прикметник та його роль в текстах. Давайте покличемо Загадку.
Загадко! Загадко! 1, 2, З!
Ти мерщій сюди іди!
Робота над темою уроку.
1. Зустріч з бабусею Загадкою. - Чому мене так звуть? -Чим я подібна на те, що ви розв'язуєте на уроках математики?
(Загадка - це задачка, яку необхідно розв'язувати. Це поетичний опис предмета, головних його ознак. У загадках предмети чи явища прямо не називаються, про них мовиться у прихованій формі.)
К.Д. Ушинський говорив про мене: " Загадка - мальовничий опис предмета "
- А скільки мені років?
- ( Загадка народилася задовго до того, як люди навчилися
писати, читати, друкувати. Загадка має тисячолітню історію.) Як ви гадаєте, що треба знати, щоб швидше мене відгадати?
Пам'ятка
1 Уважно слухати ( читати )
2 Подумати над кожною ознакою відгадуваного предмета
3 Не спішити, а все продумане ретельно зважити.
Дякуємо тобі загадко, за твої поради і запрошуємо тебе на урок

(Я буду спостерігати за вами протягом уроку і хто буде найак¬тивнішим в кінці уроку одержить приз.)
Чистомовка
Ок- ок - ок - у нас цікавий урок Еньк- еньк - еньк - теплий сонячний день Ні - ні -ні - розумні учні Уть - уть - уть - відправляємось у путь.
Порт "Каліграфічний"
Наш корабель " Іван Франко " відправляється із материка "Школа" до порту " каліграфічний ". Ми зможемо кинути якір у порту лише тоді, коли всі учні класу покажуть, що вміють каліграфічно правильно писати букву 3 з. ( Починаємо трохи нижче міжрядкової лінії, під нею заокруглюємо праворуч на півовал, який закінчуємо вище верхньої рядкової. Не відриваючи руки, праворуч і вниз описуємо більший нижній правий півовал, який торкається нижньої рядкової лінії.)
Загадка - мальовничий опис предмета.
Порт "Книжковий"
Підпливаємо до лиману " Книжковий "
Вправа 124
Які слова допомогли знайти відгадки?
Якою частиною мови вони виражені ?
На які питання відповідають?
Яку роль відіграють прикметники у текстах ?
(Прикметники дають можливість краще розповісти про предмет,
точніше його описати.

Допомагають яскравіше уявити цей предмет. Без прикметників важко, ато й неможливо описати якийсь предмет або явище.) Які слова виділені у загадках? На які питання відповідають? Маленький, гарнесенький.
Порт "Мозаїчний"
Ми з вами відправляємось на півострів,де нас зустріне порт
"Мозаїчний ".
( Робота з деформованим текстом . Робота в парах.)
1 Дерев'яний та довгенький, Маю носик я гостренький На білому слід лишаю,-I всіх діток потішаю.
2Біла рілля, чорне насіння; Хто його вміє, той і розуміє, Хто його знає, той і позбирає.
ЗСнігові поля, чорні грачі, Хочеш розумним бути-Бери та вчи.
4Сам чистенький, аж блискучий, А пройдеться - насмішить.
5Чорний Іван, дерев'яний кафтан, Де носом поведе, там помітку кладе.
бВиводить букви і слова

Ота цікава штучка. В руці виблискує здаля Нова, учнівська ...
7ЇЇ шанує кожен Вона повідать може. Про все на білім світі, Дорослому і дітям. До знань веде доріжка, Коли з тобою ....
8Чи в лінійку,чи в клітинку, Чистим був та за хвилинку, Мерехтить від цифр і літер, Здогадались, що це, діти? Це шкільний, учнівський ...
9Лиш помилка суне носа-На підмогу її просим. Потанцює, покружляє-І помилки вже немає.
10 Не кущ, а з листочками, Не сорочка, а зшита. Не людина,а навчає.
11.У коробці спочивають, Спритні хлопці - молодці, Убрання барвисте мають І загострені кінці, На папері слід лишають, А зовуться ...

12. Вам розкаже всі пригоди, а сама мовчить із роду.
13. П'ять братів,а плуг один. Орють, сіють, білий клин.
(Перевірка загадок.)
Гра " Мікрофон "
(Добір прикметників до предметних малюнків )
Порт " Творчий " (Складання загадок про шкільне приладдя. Робота в групах.) Яка загадка найбільше сподобалася нашій гості? (записати) Порт " Відпочинок " 1,2- ми пірнаєм 3,4 - виринаєм 5,6 - на воді
кріпнуть крильця молоді 7,8 -що є сили всі до берега поплили
9,10-корабель наш поспішає,
і до порту прибуває.
Порт " Словниковий " Вправа 126
Хто написав цього вірша? Хто такий І.Я.Франко?
Якщо виділені словосполучення вжито не в прямому, а в переносному значенні, то що тут автор мав на увазі? Якими за метою висловлювання є речення в першій строфі?

Поясніть вживання знаків оклику.
Плекати - дбайливо піклуватись про кого, що - небудь;
доглядати, пестити.
Доглядати - стежити за ким, чим - небудь з метою
охорони,надавати допомогу комусь.
Піклуватися - наглядати, створювати сприятливі умови.
Порт " Міркування "
Які ви знаєте типи текстів?
З яких частин складається текст міркування?
Які слова характерні для цього тексту?
Складання тексту міркування на тему: " Це порядна, чесна і добра
людина."

Люди бувають різні. Одні- добрі, лагідні. З них виходять добрі друзі.
Але є й погані люди. Вони дуже заздрісні, черстві. З такими злими, брехливими людьми краще не спілкуватися. Я вважаю, що ми повинні намагатися творити добро, поважати старших, бути уважними, чуйними, чесними. Я хочу,щоб ви були добрими, чесними, порядними людьми.Щоб ніколи ви не зустрічалися зі злом. Нехай воно зникне назавжди.
Чи є порядні, добрі і чесні друзі у вас? Поміркуйте, будь ласка. ( грамзапис) (Розповідь учнів.)
Порт " Казковий "
Вправа 128
Чого вчить нас ця казка?
Читання казки в особах.
Визначити рід прикметників, вжитих в однині.

Зеленим -ч.р., білий - ч.р., червоний - ч.р., зеленому - ч.р., білу -ж.р.
Порт " Підсумковий "
В якому порту вам найбільше сподобалося сьогодні побувати?
Викладіть будь ласка ваші пелюсточки, полічіть їх. Завтра на уроці трудового навчання ми виготовимо з вами рушничок із ваших квіточок.
Домашнє завдання
Вправа 129, 126