- Відвідувачі
- 107
- Статті
- 1092
- Перегляди статей
- 355000
Методика
- Деталі
- Створено: Середа, 09 січня 2013, 22:19
- Останнє оновлення: Середа, 01 липня 2020, 04:28
- Перегляди: 339
Методична робота
- це багатогранний і творчий процес, який складається з комплексу систематичної, цілеспрямованої, колективної, групової та індивідуальної діяльності педагогів щодо підвищення їх наукового і загальнокультурного рівня , вдосконалення психолого - педагогічної підготовки , професійної майстерності .
Головні завдання методичної роботи :
1. Поглиблення, переосмислення, переорієнтація, трансформація раніше одержаних філософсько- педагогічних знань відповідно до концептуальних основ та принципів розвитку національної системи освіти, створення інноваційної освітньої системи ;
2. Вивчення теорії й методики навчання і виховання, етнопедагогіки, психології, досягнень науки з певного фахового напрямку, оволодіння сучасною методологією;
3. Упровадження в навчально - виховний процес новітніх теоретичних розробок, передового досвіду, сучасних педагогічних технологій;
4. Систематичне інформування педагогів про нові орієнтації щодо змісту й методики навчання й виховання, вивчення державно - нормативних документів про освіту;
5. Глибоке осмислення керівниками методичних об'єднань, творчих об'єднань учителів завдань, змісту, структури та організаційних основ реалізації вимог програм, посібників;
6. Вивчення стану навчальних досягнень учнів, рівня якості уміння, вихованості учнів, виявлення труднощів у роботі;
7. Вивчення, узагальнення та пропаганда перспективного досвіду вчителів;
8. Вивчення і використання на практиці сучасних досягнень психолого - педагогічної науки ;
9. Спонукання і сприяння виробленню у педагогів бажань і навичок самостійної роботи з метою безперервного підвищення своєї кваліфікації й удосконалення педагогічної майстерності;
10. Активізація та всебічний розвиток творчих здібностей педагогів, формування в них зацікавленості сучасними науковими ідеями, дослідницькою та експериментальною роботою;
11. Допомога у творчій розробці навчальних планів, програм з певного фахового напрямку.
Завдання і зміст внутрішньо шкільної методичної роботи
· підвищення професійної майстерності кожного вчителя;
· збагачення і розвиток творчого потенціалу педагогів школи;
· діагностика і визначення шляхів подолання труднощів учителів у процесі навчально - виховної роботи;
· поглиблення методичної підготовки вчителів, активне впровадження в практику роботи досягнень і рекомендацій психолого - педагогічної науки;
· стимулювання ініціативи й творчості членів педколективу .
Пріоритетні напрямки роботи педколективу
1. Цільове впровадження сучасних педагогічних технологій, спрямованих на особистісно орієнтоване навчання;
2. Формування системи національного громадського виховання з урахуванням принципів полі культурності і природо відповідності;
3. Гармонізація стосунків учасників педагогічного процесу.
Напрямки діяльності:
· створення методичної служби;
· створення психологічної служби;
Форми і засоби:
1. Дослідження й аналіз методичної роботи;
2. Створення банку даних;
3. Моделювання навчально-виховного процесу;
4. Експертиза авторських програм;
5. Індивідуальні консультації;
6. Вдосконалення робочих навчальних планів;
7. Методичні ради;
8. Семінари, конференції, тренінги;
9. Педагогічні майстерні;
10. Проблемні постійно діючі семінари;
11. Професійні конкурси.
Пріоритетні напрямки роботи:
· створення методичної ради;
· створення творчих груп, об'єднань вчителів;
· створення банку даних про передовий педагогічний досвід;
· високий рівень організації роботи методичного кабінету;
· надання вчителям творчих відпусток у канікулярний час і методичних днів протягом тижня з метою створення умов для розвитку творчості й підвищення кваліфікації педагогів.
Проблема, над якою працює колектив НВК :
"Формування професійної компетентності вчителя з метою забезпечення високої результативності навчально-виховного процесу в умовах допрофільної підготовки та профільного навчання шляхом запровадження інформаційно-комунікативних технологій"
Динамічні групи (шкільні):
1. Наступність у навчанні та вихованні учнів 4-5 класів.
2. Майстер-класи:
3. Дистанційна підготовка обдарованих дітей до участі в олімпіадах і конкурсах та дистанційне вивчення навчальних предметів «Моя школа» (вчителі предметними)
4. Портфоліо вчителя та учня – сучасна форма презентації методичних та навчальних досягнень (вчитель Олару Т.І.)
Психолого-педагогічні семінари:
· Особливості мотиваційної сфери особистості. Формування позитивної мотивації навчання.
· Причини та профілактика важковиховуваності. Особливості роботи з важковиховуваними учнями.
· Індивідуалізація та диференціація навчання молодших школярів як засіб профілактики шкільної дезадаптації.