Методика

  • Друк

Методична робота

- це багатогранний і творчий процес, який складається з комплексу систематичної, цілеспрямованої, колективної, групової та індивідуальної діяльності педагогів щодо підвищення їх наукового і загальнокультурного рівня , вдосконалення психолого - педагогічної підготовки , професійної майстерності .

                     Головні завдання методичної роботи : 
1. Поглиблення, переосмислення, переорієнтація, трансформація раніше одержаних філософсько-   педагогічних знань відповідно до концептуальних основ та принципів розвитку національної          системи освіти, створення інноваційної освітньої системи ; 
2. Вивчення теорії й методики навчання і виховання, етнопедагогіки, психології, досягнень науки     з певного фахового напрямку, оволодіння сучасною методологією; 
3. Упровадження в навчально - виховний процес новітніх теоретичних розробок, передового             досвіду, сучасних педагогічних технологій; 
4. Систематичне інформування педагогів про нові орієнтації щодо змісту й методики навчання й           виховання, вивчення державно - нормативних документів про освіту; 
5. Глибоке осмислення керівниками методичних об'єднань, творчих об'єднань учителів завдань,           змісту, структури та організаційних основ реалізації вимог програм, посібників; 
6. Вивчення стану навчальних досягнень учнів, рівня якості уміння, вихованості учнів, виявлення     труднощів у роботі; 
7. Вивчення, узагальнення та пропаганда перспективного досвіду вчителів; 
8. Вивчення і використання на практиці сучасних досягнень психолого - педагогічної науки ; 
9. Спонукання і сприяння виробленню у педагогів бажань і навичок самостійної роботи з метою          безперервного підвищення своєї кваліфікації й удосконалення педагогічної майстерності; 
10. Активізація та всебічний розвиток творчих здібностей педагогів, формування в них                       зацікавленості сучасними науковими ідеями, дослідницькою та експериментальною роботою; 
11. Допомога у творчій розробці навчальних планів, програм з певного фахового напрямку.
                           Завдання і зміст внутрішньо шкільної методичної роботи
· підвищення професійної майстерності кожного вчителя; 
· збагачення і розвиток творчого потенціалу педагогів школи; 
· діагностика і визначення шляхів подолання труднощів учителів у процесі навчально - виховної роботи; 
· поглиблення методичної підготовки вчителів, активне впровадження в практику роботи досягнень і рекомендацій психолого - педагогічної науки; 
· стимулювання ініціативи й творчості членів педколективу . 
                               Пріоритетні напрямки роботи педколективу
1. Цільове впровадження сучасних педагогічних технологій, спрямованих на особистісно орієнтоване навчання; 
2. Формування системи національного громадського виховання з урахуванням принципів полі культурності і природо відповідності; 
3. Гармонізація стосунків учасників педагогічного процесу.
                           Напрямки діяльності:
· створення методичної служби;
· створення психологічної служби;
                            Форми і засоби:
1. Дослідження й аналіз методичної роботи; 
2. Створення банку даних;
3. Моделювання навчально-виховного процесу; 
4. Експертиза авторських програм; 
5. Індивідуальні консультації;
6. Вдосконалення робочих навчальних планів;
7. Методичні ради;
8. Семінари, конференції, тренінги;
9. Педагогічні майстерні;
10. Проблемні постійно діючі семінари; 
11. Професійні конкурси.
                                       Пріоритетні напрямки роботи:
· створення методичної ради;
· створення творчих груп, об'єднань вчителів;
· створення банку даних про передовий педагогічний досвід;
· високий рівень організації роботи методичного кабінету;
· надання вчителям творчих відпусток у канікулярний час і методичних днів протягом тижня з метою створення умов для розвитку творчості й підвищення кваліфікації педагогів.
                                    Проблема, над якою працює колектив НВК :
"Формування професійної компетентності вчителя з метою забезпечення високої результативності навчально-виховного процесу в умовах допрофільної підготовки та профільного навчання шляхом запровадження інформаційно-комунікативних технологій"
                                    Динамічні групи (шкільні):
1. Наступність у навчанні та вихованні учнів 4-5 класів. 
2. Майстер-класи: 
3. Дистанційна підготовка обдарованих дітей до участі в олімпіадах і конкурсах та дистанційне вивчення навчальних предметів «Моя школа» (вчителі предметними)
4. Портфоліо вчителя та учня – сучасна форма презентації методичних та навчальних досягнень (вчитель Олару Т.І.)
                                  Психолого-педагогічні семінари:
· Особливості мотиваційної сфери особистості. Формування позитивної мотивації навчання. 
· Причини та профілактика важковиховуваності. Особливості роботи з важковиховуваними учнями. 
· Індивідуалізація та диференціація навчання молодших школярів як засіб профілактики шкільної дезадаптації.