Наказ про підсумки методичної роботи

  • Друк

У К Р А Ї Н А

Турятський навчально – виховний комплекс

ТУРЯТСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

ГЛИБОЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

60433, с. Турятка, Чернівецької області, Глибоцького району, вул. Головна, 27, тел. 5 – 31 – 18, 5 – 31 – 32

                                                      

НАКАЗ

___.2020р.    с.Турятка                          №___

  Про підсумки методичної роботи

за 2019-2020 та завдання на 2020-2021н.р.

 Керуючись основними документами про організацію навчально-виховної роботи в тому числі  проведенням методичної роботи з педкадрами:  Законами України  «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», Указу Президента України від 25.06.2013 №344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», Постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №385 «Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2020 року»,  Концепції Нової української школи, затвердженої рішенням колегії МОН України 27.10.2016, Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, затвердженої наказом МОН від 16.06.2015 №641; Державних стандартів початкової загальної освіти та базової і повної середньої освіти, Концепції  національно-патріотичного виховання дітей і молоді у навчальних закладах Чернівецької області на 2015-2020 роки, та згідно з річним планом роботи НВК  та з метою визначення рівня методичної роботи у травні 2020 дирекцією року здійснено перевірку стану методичної роботи за рік: проведені співбесіди з головами шкільних методичних об’єднань, перевірено протоколи засідань методичних об’єднань, педагогічної ради школи, накази про стан НВП, співбесіди з учителями.

        Методична робота у 2019/2020  навчальному році була спрямована на вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня методичної роботи, підвищення фахового рівня вчителів школи, їх готовності до інноваційної діяльності, з метою створення необхідних умов для всебічного розвитку учнів, збереження та зміцнення їх здоров’я та соціальної адаптації, формування в них цілісної системи соціальних та загальних компетентностей на основі особистісного підходу до потреб і можливостей учнів.

     У 2016-2017 навчальному році педагогічний колектив педагогічного колективу було спрямовано на реалізацію науково-методичної проблеми : «Розвиток ключових компетенцій учнів та їх підготовка до успіху в сучасних умовах життя» та виконання таких завдань:

 - підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану;

 -  залучення обдарованих до навчальної діяльності;

- підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників шляхом організації роботи школи професійної адаптації молодого учителя, методичних об’єднань   учителів-предметників,  проведення методичних тижнів;

- удосконалення роботи органів учнівського самоврядування, широке залучення їх до вирішення питань організації навчально-виховного процесу, життєдіяльності навчального закладу;

- забезпечення ефективної роботи методичного кабінету школи;

- підвищення рівня позаурочної роботи з навчальних предметів;

- продовження роботи щодо забезпечення охорони та зміцнення здоров’я учнів;

- забезпечення психологічної підтримки загальношкільних методичних заходів;

- поширення передового педагогічного досвіду працівників навчального закладу.

З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в школі була створена методична рада, до якої ввійшли  заступник директора з навчально-виховної роботи Дудуц  Н.К., заступник директора з виховної роботи  Троєцька М.О.,   керівники шкільних

методичних об’єднань –  Гімчинська О.Г., Гулей В.П., Дудуц І.В., Олару Т.І., Амоші М.Д.,   голова ПК Блуй С.Г.

  Протягом року на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання:

 - удосконалення навчально-виховного процесу на основі сучасних технологій;

 - про підготовку учнів до районних олімпіад, конкурсів учнівських творчих робіт, написання науково – дослідних робіт;

 - про підготовку до атестації учителів;

- робота з обдарованими учнями;

-  про підготовку до предметних тижнів;

- аналіз результативності виступу учнів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін;

  Члени методичної ради брали участь у підготовці та проведенні педагогічних рад, районних  семінарів, інших методичних заходів.

  З боку методичного кабінету надавалася допомога вчителям, які навчалися на курсах підвищення кваліфікації, проводилося індивідуальне консультування педагогів.  

  В 2019-2020  н. р. вся методична робота була спрямована на вивчення та упровадження інноваційного підходу до навчання, на розвиток творчої активності  вчителя , підвищення професійної компетентності , відповідальності, постійне вдосконалення навичок самостійної роботи вчителя . З цією метою в школі працювали шкільні методичні об’єднання вчителів та проводились психолого – педагогічні семінари.

  Протягом 2019-2020 н. р. було організовано роботу 6 методичних об’єднань вчителів-предметників. Працювало методичне об'єднання учителів початкових класів (керівник Гулей В.П.),  МО учителів суспільно - гуманітарного циклу (керівник Гімчинська О.Г.), МО учителів природничо-математичного циклу (керівник Олару Т.І.),  МО класних керівників (керівник Громей О.М.), МО художньо-естетичного циклу наук (керівник Дудуц І.В.) МО вихователів ДНЗ (керівник Тарабас В.Д.), а також динамічної групи «Школа педагогічної майстерності» (керівник Амоші М.Д.)

  Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання методичних об’єднань, на яких обговорювалися як організаційні питання (підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних замірів), так і науково-методичні питання. Протягом року вчителі школи проводили позакласні заходи в межах  загальношкільних місячників, декад, тижнів.  

 На кінець  2019 -2020 н. р. якісний склад педагогічного колективу становить:

  • спеціаліст вищої категорії – 24, що складає 54%
  • спеціаліст І категорії – 2, що складає 4.5%
  • спеціаліст ІІ категорії – 8, що складає 17.9%
  • спеціаліст – 6, що складає 14.3%  
  • 14 вчителів мають звання “Старший вчитель”. 

   Протягом року вчителі школи підвищували свій кваліфікаційний рівень шляхом самоосвіти, участі у роботі шкільних МО,  районних  семінарів, навчання на курсах післядипломної освіти, а також в рамках атестації. 

   Шість педагогів школи пройшли курси підвищення кваліфікації: Дудуц Н.К. в.о. директора з цивільного захисту, Нікорич С.Д., Дуткович О.Г. з впровадження НУШ в початковій школі, Копилець О.Г., Громей О.М. з англійської мови, Суруджіу Л.П. з біології, вісім педагогічних   працівника – атестацію.

 Зокрема:

  • Підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої  кваліфікаційної категорії» та звання " Старший учитель" вчителю української мови та літератури Амоші Марії Дмитрівні, вчителю  початкових класів Суружіу Олені Степанівні, вихователю ЗДО Дудуц Валентині Василівні.
  • Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» вихователю ЗДО Гуштюк Ірині Георгіївні, Корсей Лілії Іванівні.
  • Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» вчителю математики Гушу Денису Михайловичу, Блуй Мар’яні Валеріївні.

В ході атестації було проведено тиждень педагогічної майстерності вчителів, які атестувалися, під час якого педагоги демонстрували свої надбання, ділилися досвідом роботи з колегами. Провели наступні відкриті уроки: українська мова, 2 клас, «Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова, числівники і службові слова в мовленні» - Суружіу О.С., українська мова, 5-А клас, «Види речень за метою висловлбювання. Окличні речення.» - Амоші М.Д., розвиток мовлення, молодша група ЗДО, «Покладемо ляльку спати» - Дудуц В.В., інтегроване заняття, середня група ЗДО, «Подорож до країни добра» - Блуй М.В., заняття екологічного напрямку, середня група ЗДО, «Природа з елементами дослідницької діяльності «Чому зайчик сумував?»» - Корсей Л.І., інтегроване заняття, старша група ЗДО, «Всі у світі діти граються» - Гуштюк І.Г., геометрія 8 клас, узагальнюючий урок «Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника» - Гушу Д.М.

  На належному рівні підготовлено і проведено творчий звіт вчителів “Від атестації до атестації”.  

  Відповідно до навчального плану роботи школи за рахунок варіативної складової навчального плану було організовано факультативні заняття з математики  «Застосування похідної до розв’язування задач» (11-А кл., Гушу М.С.), «Математична логіка» (7-мі кл., Дудуц Н.К.); з історії «Історія Чернівецької області» (11-ті кл. Кіфірюк С.Д.); з українознавства 9-11 класи (Кіфірюк С.Д.), ОХЕ 5-11кл. (Блуй С.Г.), «Психологія особистості» 10 – 11 кл., (Громей Л.К.), «Школа проти СНІДу» 10 – 11 класи (Чорней О.С.) ;  роботу гуртків «Живе слово» (Амоші М.Д.), «Юний еколог» (Пинзару М.Ю.), «Математична логіка» (Гушу Д.М.), «Юні краєзнавці»  (Пинзару М.Ю.), фольклорний (Громей К.В.), вокального (Гімчинський В.В.),  «Математичні обрії» (Гушу М.С.), патріотичного спрямування (Гімчинський В.Г., Гушу Д.М., Корсей Л.І.) до участі в яких залучено здібних школярів. На заняттях учні поглиблено опрацьовували навчальний матеріал з предметів, розв’язували олімпіадні завдання.  

      У 2019-2020  н.р. учні школи брали участь у І-ІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, мовно-літературному конкурсі імені  Т.Г.Шевченка, Міжнародному конкурсі з української мови імені П.Яцика, Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру – 2017», українознавчому конкурсі "Соняшник" . Серед учасників найкращих результатів домоглися: учні 9 класу Яворенко Наталія, 10-А класу Гулей Олександра (ІІІ м. з біології), Кіфюк Василь ІІІ м. з географії; учениц 8 класу Сирбу Данієла-Інес, та 10-А класу Мітран Юлія  – ІІІ м. з історії, Шова Ганна, Мітран Юлія - ІІІ м. з екології, Гулей Олександра ІІм. з зарубіжної літератури; Кіфюк Василь, Гулей Олександра, Шнайдер Інна - ІІІ місце з української мови і літератури, Кобаські Жмитро – ІІІ місце по трудовому навчанню, конкурсі ім.П.Яцика; Гулей Марія, Марчук Іван, Скутар Юлія – ІІІ місце, Бутнару Віталіна, Кіфюк Василь, Андріоє Андрея, Шова Ганна – ІІ місце. Найнижчі якісні показники показали  команди з математики, хімії, обслуговуючої праці, фізики, правознавства, ІКТ.

Учні школи за участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру»  отримали результати високого та достатнього рівнів,  за участь в українознавчому конкурсі "Соняшник» учні отримали дипломи І ступеня, ІІІ ступеня і дипломи лауреатів.

        Протягом 2019-2020 навчального року проводилося вивчення стану викладання  української мови та літератури, математики, українознавства, інформатики, ОХЕ та історії.  Матеріали за результатами перевірки були узагальнені і обговорені на засіданнях методичних об’єднань вчителів-предметників, прийнято рекомендації щодо усунення недоліків, виявлених під час перевірки, намічені заходи щодо підвищення результативності роботи педагогів.

   Велике значення для забезпечення нормального процесу навчання і виховання є здійснення планового та систематичного внутрішкільного контролю. В школі здійснювався тематичний, фронтальний, попереджувальний, класно-узагальнюючий контроль. Так, на контролі адміністрації школи були такі питання:

  • облік дітей шкільного віку мікрорайону школи, відвідування ними школи;
  • забезпечення учнів школи підручниками ; 
  • дотримання єдиного орфографічного режиму ; 
  • робота з дітьми, схильних до правопорушень; 
  • профілактика СНІДу та наркоманії серед учнів; 
  • санітарно-гігієнічні умови навчання і виховання дітей; 
  • контроль за роботою молодих вчителів та наставництво; 
  • виявлення передового педагогічного досвіду вчителів школи;   
  •  стан виконання навчальних планів та програм та якість їх засвоєння;  
  • контроль за роботою методичних об’єднань школи;     
  • техніка читання учнів 1-4 класів; 
  • підготовка до державної підсумкової атестації на уроках;
  • контроль за дотриманням режиму роботи ГПД в школі;       
  • проведення державної підсумкової атестації в  4, 9,11  класах.

  Здійснено тематичні перевірки: виконання  теоретичної та практичної частини програм, вивчення стану адаптації учнів 1 класу до навчання в початковій школі, 5 класу - до навчання в основній школі , стан відвідування учнями школи,  контроль за роботою учнівського самоврядування.

     Адміністрацією школи  проведено контрольні заміри з базових дисциплін на залишок знань, за перший семестр, підсумкові за рік.

  Всі матеріали, які були зібрані під час здійснення контролю, виносились на обговорення на засідання методичних об’єднань, нарадах при директору, педагогічних радах, засіданнях ради школи, були видані узагальнюючі накази по питаннях, які стояли на контролі. Така система роботи сприяла організації методичної роботи школи, використанню нових методичних технологій, розробці і проведенню нестандартних уроків, ділових ігор.

  Сприяли активізації навчальної та виховної роботи у школі предметні тижні, які проводились згідно річного плану. Зокрема: тиждень фізичної культури і спорту (Дудуц І.В., Блуй М.М.), БЖ і основ здоров’я (Чорней О.С.), зарубіжної літератури (Троєцька М.О., Громей К.В.), української писемності (вчителі предметники), біології та природознавства (Суруджіу Л.П., Громей Л.К.), історії (Блуй С.Г., Кіфірюк С.Д.), ЗВ (Гімчинський В.Г.), математики (Гушу М.С., Гушу Д.М.), інформатики (Олару Т.І.), англійської мови (Громей О.М., Копилець О.Г.), географії (Пинзару М.Ю.),фізики (Чорней Д.М.), хімії (Чорней О.С.). Але такі предметні тижні, як астрономії, мистецтва, трудового навчання, шкільного підручника не були проведені.

  У 2019-2020 н. р. методичній раді навчального закладу  необхідно чітко спланувати роботу з обдарованими дітьми, працювати над підвищенням рівня якості знань учнів, підвищувати якість підготовки учнів до олімпіад з математики, хімії, обслуговуючої праці,  активніше залучати учнів до участі в інтелектуальних конкурсах, продумувати науково-теоретичні питання для обговорення на засіданнях стосовно реалізації науково-методичної проблеми,    необхідно активізувати роботу щодо залучення учнів до навчання в МАН.  

  Враховуючи вище зазначене,

НАКАЗУЮ:

  1. Вважати методичну роботу у 2019-2020н. р. проведено на достатньому рівні.

2.   У наступному 2020-2021 навчальному році роботу педагогічного колективу направити на реалізацією науково-методичної проблеми «Використання сучасних педагогічних технологій як засіб розвитку особистості в умовах упровадження концепції Нової української школи. Створення педагогічної гармонії в школі».  

3. Спрямувати роботу шкільних методичних об’єднань на:

3.1.   Підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану;

3.2.  Удосконалення психолого-педагогічної освіти учителів;

3.3.  Покращити  роботу психолого-педагогічного семінару з метою підвищення рівня професійної майстерності вчителів;

  4. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Чоботару О.Д.:

4.1. Систематично працювати над підвищенням рівня методичної роботи.

4.2. Забезпечити ефективну роботу методичного кабінету та методичних об’єднань. 

4.3.  Спланувати методичні заходи з педагогічними кадрами на 2020- 2021 н. р. з урахуванням позитивного досвіду минулого навчального року  та попередження недоліків, допущених у роботі.

 5. Вчителям - предметникам:

5.1. Систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти;

5.2. Удосконалювати рівень підготовки узагальнених матеріалів з досвіду роботи;

5.3. Працювати над впровадженням інноваційних методик з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу.

 6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор НВК:                                         Дудуц Н.К.                                                               

З наказом ознайомлені:                             Чоботару О.Д.