Відвідувачі
170
Статті
943
Перегляди статей
265661

 Урок 1 класу Гулей В.П.

Тема. Закріплення звука [ф], вивчення букви ф,(еф). Звуко-буквені зіставлення. Формування вмінь читати слова з буквою ф.

Мета. Вивчити букву (еф), закріпити її звукові значення; формувати вміння читати склади і слова з буквою ф; розвивати в школярів фонетичний слух, мовлення; поповнити словниковий запас першокласників словами «фасон», «фініш», «шубовснути», «парник», «запроторити». Виховувати любов до тварин.

Обладнання: каса букв, картинки зі схемами  слів, буквами, предметні малюнки, казковий герой Фунтик.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І. Організація класу. Продзвенів дзвінок - починається урок.

1.1 Привітання гостей

Любі діти, до нас в клас

Завітали люди щирі.

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою , миром.

1.2 Психологічний настрій

    - Уроки бувають різні: короткі й довгі, цікаві й недуже, сумні й веселі. Я хочу подарувати вам добрий урок - подорож.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

2.1. Читання вірша

   - Я читаю вірш, а ви уважно послухайте його, кого йде мова у вірші?

       На подвір'ї зелений кущ.

       Над кущем літає хрущ.

       Ми побігли до куща –

      Над кущем нема хруща…

-         Про кого йде мова у вірші?

-         Яка буква зустрічається най частіше у словах

-         Буква Щ [ща].

2.2. Звуко-буквений аналіз слова «хрущ».

  [- - о - -]  (хрущ)

- Назви всі літери (гуртом).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

3.1 Вступне слово вчителя.

- До нас завітало на урок цуценя.

3.2. Введення казкового героя.

3.3. Аудіо-запис: «Звернення Фунтика до дітей»

- Як звати цуценя?

3.4. Зробіть звукову схему слова Фунтик

            [ФУНТИК]

- Який перший звук у слові? [ф].

- Який це звук? ( Приголосний твердий).

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

- На цьому уроці ми будемо вивчати букву «еф» (ф), яка позначає звук ф.

4.1. Навчимося вимовляти цей звук

- Нижню губу наблизьте до верхніх зубів, утворіть маленьку щилинку.

Через цю щилинку пропустіть повітря, але голосно не додавайте. Цей звук на письмі позначає буква еф. ( Характеристика структури букви, визначення її місця в українському алфавіті).

Повторіть [ф]

-         Знайдіть букву [еф] у касі букв.

-         На що схожа буква (еф)?

-         Послухайте віршик:

Став закрійником мій братик,

Ну й закрійник, - хвалить шеф.

В брата ножиці чарівні

Мов залізна буква Ф

 

Фізхвилинка

4.2.          Аналіко – синтетичні вправи

-          Наш Фунтик загубив  кісточку, щоб знайти її нам треба виконати завдання:

1)     Запитаємо у білочки, чи не зможе вона нам допомогти?

2)     Білочка нам пропонує пограти в гру «День і ніч». На команду «Ніч» ви заплющуєте очі, я називаю вам звуки, а ви на команду «День» ціле слово [фрукти] і [фарба].

-         Білочка не знає, давайте спробуємо запитати у їжачка? А їжачок пропонує завдання прочитати склади.

Фа               аф                   фон

Фо              оф                    ніс

Фу              уф                    сон

Фи              иф                   мир

Фі                іф                   риф

4.3.          Читання слів. Гра «Втікачі».

*онтан                         *ото

Со*ійка                        *ільм

*абрика                        *іалка

*ерма                            *арба

- А колючий їжачок тільки фиркнув: ф-р-р-р-р!  (Не знає він де Фунтикова кісточка).

- Давайте підемо до ставка, може качки знають? А качки пропонують нам прочитати слова з букваря.

4.4. Робота з букварем

- Читання складів з вивченою буквою -  ланцюжком.

- Робота над стовпчиками слів.

- Читання слів учителем.

- Словникова робота.

Фасон – крій, модель, зразок, за яким шиють

Фініш – заключна частина спортивних змагань на швидкість і витривалість.

Парник – утеплене приміщення, для вирощування овочів, зелені.

Шубовснути – пірнути з розбігу в воду.

Запроторити – ховати що-небудь.

-         А качки шубовсть у воду! Не знають де Фунтикова кісточка.

-         Давайте спитаємо у лебедя?

-         Аналіз предметних малюнків намальованих у віночку.

-         Які рослини ви бачите у віночку?

Перша рослина «Фізаліс» (народна назва – мохунка) – звичайний у якого чашка ядовита, плід її використовують як лікарський засіб при хворобі нирок.

-         Як називається друга рослина?

Квітка я ніжна, низенька дрібна

 як запахну приходить весна.

Фіолетовий цвіт із п’яти пелюсток,

 квітну довго в лісі серед інших квіток.

                                            ( Фіалка)

-         Що ви далі бачите у «віночку»?

Фрукти полюбляють всі:

І дорослі і малі

Фазан також не проти

Скуштувати фруктових соків.

                                       (Фазан).

-         Далі ви бачите квіти які розцвітають влітку їх назва «Флокси».

-         Як називається рожевий птах? (Фламінго).

-         Останнім намальований у «віночку» - фазан.

-         Що спільного у цих словах?

-         Знайдіть слова до яких підходять звукові моделі:

                                    [=* *- - *][-* -*-].

-         А лебідь так засичав, він також мабуть не знає де Фунтикова кісточка.

-         Давайте пошукаємо біля парника.

-         Читання тексту кращими учнями.

-         То де Фунтик знайшов кісточку?

-         Вибіркове читання.

4.4.          Робота в зошитах

  1. V.               Підсумок уроку.

-         З якою буквою ви сьогодні ознайомились?

-         Який звук вона позначає?

-         Що цікавого дізналися?

-         За вашу хорошу роботу на уроці Фунтик приніс вам подарунки.