Відвідувачі
107
Статті
1091
Перегляди статей
354573

Опитувальник для визначення рівня адаптації дитини до школи

Опитувальник для визначення рівня адаптації дитини до школи

(Л.М. Ковальова, Н.Н. Тарасенко)

  1. Батьки зовсім не займаються вихованням, майже не бувають в школі. 
  2. Під час вступу до школи дитина не володіла елементарними навчальними навичками (не вміла рахувати, не знала букви тощо).
  3. Учень не знає багато чого з того, що відоме більшості дітей ії віку, наприклад, дні тижня, пори року, казки тощо.
  4. У першокласника погано розвинені дрібні м'язи рук: він відчуває труднощі з письмом, у нього виходять нерівномірні букви тощо.
  5. Учень пише правою рукою, але зі слів батьків є відученою лівшею. 
  6. Першокласник пише лівою рукою.
  7. Учень часто безцільно рухає руками.
  8. Першокласник часто кліпає
  9. Дитина смокче палець або ручку.
  10. Учень інколи заїкається.
  11. Першокласник гризе нігті.
  12. У дитини тендітна статура, маленький зріст.
  13. Дитина явно «домашня», вона потребує доброзичливої атмосфери, любить, колиії пестять, обіймають. 
  14. Учень дуже любить грати, грає навіть на уроках. 
  15. Таке враження, що дитина молодша за інших дітей, хоча за віком – ровесники
  16. Мова першокласника інфантильна, нагадує мову 4-5-річної дитини
  17. Учень надміру неспокійний на уроках. 
  18. Дитина легко сприймає невдачі
  19. Першокласник любить галасливі, рухливі ігри на перервах
  20. Учень не може довго зосередитися на одному завданні, завжди прагне зробити роботу швидше, не дбаючи про її якість. 
  21. Після цікавої гри, фізкультурної паузи дитину неможливо налаштувати на серйозну роботу.
  22. Учень довго переживає невдачі.
  23. При несподіваному питанні вчителя дитина часто губиться. Якщо ж дати час на обмірковування, може відповісти добре. 
  24. Першокласник дуже довго виконує будь-яке завдання. 
  25. Домашні завдання дитина виконує набагато краще класних (різниця дуже суттєва, більша, ніж у інших дітей). 
  26. Учень дуже довго перелаштовується з одного виду діяльності на іншій. 
  27. Дитина часто не може повторити за вчителем найпростіший матеріал, але при цьому демонструє відмінну пам'ять, коли йдеться про речі, що ії цікавлять (наприклад, знає марки машин, але не може повторити просте правило). 
  28. Першокласник вимагає до себе постійної уваги з боку вчителя. Майже все робить лише після персонального звернення «Пиши!» тощо. 
  29. Учень допускає багато помилок при списуванні.
  30. Щобвідволікти дитину від завдання, досить найменшої причини: скрипнули двері, щось впало тощо. 
  31. Першокласник приносить в школу іграшки і грає на уроках. 
  32. Учень ніколи нічого не зробить понад покладений мінімум: не прагне взнати щось, розповісти. 
  33. Батьки скаржаться, що насилу усаджують дитину за уроки. 
  34. Таке враження, що на уроках учневі погано, він оживає лише на перервах.
  35. До виконання завдань учень не любить докладати жодних зусиль; якщо у нього щось не виходить, кидає, шукає якісь виправдань, наприклад, «болить рука, живіт, голова».  
  36. У дитини не зовсім здоровий вигляд (худенька, бліда). 
  37. До кінця уроку першокласник працює гірше, часто відволікається, сидить з відсутнім виглядом. 
  38. Якщо щось не виходить, дитина дратується, плаче.
  39. Учень погано працює в умовах обмеженого часу. Якщо його квапити, може зовсім «відключитися» або кинути роботу. 
  40. Першокласник часто скаржиться на втому,головний біль. 
  41. Дитина майже ніколи не відповідає правильно, якщо питання поставлене нестандартно і вимагає кмітливості. 
  42. Відповіді учня кращі, якщо у нього є можливість опори на якісь зовнішні об'єкти (лічить пальці тощо). 
  43. Після пояснення вчителя не може виконати аналогічне завдання. 
  44. Дитині важко застосовувати раніше засвоєні поняття, навички при поясненні вчителем нового матеріалу. 
  45. Першокласник часто відповідає не по суті, не можевиділити головне. 
  46. Таке враження, що учневі важко зрозуміти пояснення, оскільки основні навички і поняття у нього не сформовані.