Відвідувачі
109
Статті
1092
Перегляди статей
355658

Подорож потягом.

Тема:  Подорожі.

Підтема:  Подорож  потягом.

Мета:  Ознайомити  учнів  з  новою  лексикою  теми,  активізувати  вивчену  лексику  та  практикувати  її  вживання,  повторити  граматичний  матеріал (минулий  неозначений  час ),    розвивати  навички  діалогічного мовлення,  читання,  розвивати  пам’ять,  мовленнєву  реакцію,  здогадку,  виховувати  культуру  спілкування,  пізнавальний  інтерес  до  вивчення  англійської  мови.Обладнання:  малюнки  видів  транспорту,  кросворд,  таблиця  розкладу  руху,  роздавальний  матеріал  для  роботи  в парах та групах  ,  лото  «Неправильні  дієслова».

 

                                                     ХІД  УРОКУ

І. Організаційний  момент.

ІІ. Підготовка  до  сприйняття  іншомовного  мовлення.

    

1. Привітання.

T:  Good morning,  children.

Ps: Good morning, teacher!

T: How  are  you? 

Ps:  Fine, thank you.

T: Nice to see you.

Ps: Nice to see you, too.

T:Let’s start our lesson. 

     2. Повідомлення  теми  та  мети  уроку.  Мотивація  навчальної  діяльності.

T: The topic of our today’s lesson is “Travelling”. But what way of  travelling you will guess.

By the way -  What  ways  of  travelling  do  you  know? Show me the pictures and say.

Ps:  Travelling  by  plane,  by  train,  by  car,  by  bus,  by  ship,  by  boat,  by  bicycle,  on  foot.

T:  Guess  the  wordsmeans  of  travelling -   in  this  crossword.  

T:  Read  the  word  in  bold  type  (  train  ).  You  are  right!  So,  today  we  shall  speak  about  travelling  by  train.  You  will  learn  new  words,  read  the  text  and  make  up  dialogues  about  travelling. Also you will work in groups.

Open  your  copy-books,  write  down  the  date.

The epigraph of our lesson is:

“The world is a book, and those who don’t travel read only one page.”

     3. Уведення  в  іншомовну  атмосферу.

T:  Let’s  read  the  poem.

          Planes  are  faster  than  the  trains,

          Trains  are  cheaper  than  the  planes.

          I  like  travelling  on  foot,

          It  makes  healthy  me  and  good.

The motto of our lesson is:

The more you live ,

The more you travel,

The more you travel,

The more you see,

The more you see,

The more you learn.

ІІІ. Основна  частина  уроку.

 

     1. Мовна   розминка.

Chain-work: 

T:  I  like  to  travel  by  car  and  by  bus.  And  what  about  you?

Ps:  I  like  to  travel  by  …

2. Активізація знань лексики. Відгадування загадок.

  T. To check your knowledge about the kinds of transport guess my riddles:

Take a riddle, read it, try to guess and take a picture  that can illustrate your answer.

This is a house on wheels is running a race,

 Taking people from place to place.  (A bus)

 

 

 When it is driven it goes,

When it stops, it falls down.  (A bike)

 

What is it? That has no wheels

And leaves no tracks on the water behind it?  (A boat)

 

Through not a bird, not a butterfly,

 It can fly high up in the sky. (A plane)

 

What can travel around the world and stays in a corner.(A stamp)

T. Great. You're very smart. You've guessed every­thing.

3.Мозковий штурм. Brainstorming.

  Modern life is impossible without travelling. Say me, please:

Why do people travel? What makes them travel?

 

People travel because they want to visit new countries.

They often travel on business.

We travel to get new impressions.

They travel to meet new friends.

My cousin travels to study at a university.

Some people travel to earn much money.

We travel to visit our relatives.

 4. Робота  в  парах.

Teacher: Now, let’s continue.Your next task will be to make up dialogues according the given situations and using the following words and phrases.

 

Dialogue 1 You are interested if your friend likes to travel

 

Do you like to travel?                                     At a hotel.

Where do you like to travel?                          By plane

 How do you get there?                                  Yes , I do               

How long does it take you to get there?         To Turkey

 Where do you stay?                                        3 hours    

T:  Read  the  word  in  bold  type  (  train  ).  You  are  right!  So,  today  we  shall  speak  about  travelling  by  train.  You  will  learn  new  words,  read  the  text  and  make  up  dialogues  about  travelling. Also you will work in groups.

Open  your  copy-books,  write  down  the  date.

The epigraph of our lesson is:

“The world is a book, and those who don’t travel read only one page.”

     3. Уведення  в  іншомовну  атмосферу.

T:  Let’s  read  the  poem.

          Planes  are  faster  than  the  trains,

          Trains  are  cheaper  than  the  planes.

          I  like  travelling  on  foot,

          It  makes  healthy  me  and  good.

The motto of our lesson is:

The more you live ,

The more you travel,

The more you travel,

The more you see,

The more you see,

The more you learn.

ІІІ. Основна  частина  уроку.

 

     1. Мовна   розминка.

Chain-work: 

T:  I  like  to  travel  by  car  and  by  bus.  And  what  about  you?

Ps:  I  like  to  travel  by  …

2. Активізація знань лексики. Відгадування загадок.

  T. To check your knowledge about the kinds of transport guess my riddles:

Take a riddle, read it, try to guess and take a picture  that can illustrate your answer.

This is a house on wheels is running a race,

 Taking people from place to place.  (A bus)

 

 

 When it is driven it goes,

When it stops, it falls down.  (A bike)

 

What is it? That has no wheels

And leaves no tracks on the water behind it?  (A boat)

 

Through not a bird, not a butterfly,

 It can fly high up in the sky. (A plane)

 

What can travel around the world and stays in a corner.(A stamp)

T. Great. You're very smart. You've guessed every­thing.

3.Мозковий штурм. Brainstorming.

  Modern life is impossible without travelling. Say me, please:

Why do people travel? What makes them travel?

 

People travel because they want to visit new countries.

They often travel on business.

We travel to get new impressions.

They travel to meet new friends.

My cousin travels to study at a university.

Some people travel to earn much money.

We travel to visit our relatives.

 4. Робота  в  парах.

Teacher: Now, let’s continue.Your next task will be to make up dialogues according the given situations and using the following words and phrases.

 

Dialogue 1 You are interested if your friend likes to travel

 

Do you like to travel?                                     At a hotel.

Where do you like to travel?                          By plane

 How do you get there?                                  Yes , I do               

How long does it take you to get there?         To Turkey

 Where do you stay?                                        3 hours    

 

Over the mountains

through the trees

travel the world

and the seven seas.

I'm sailing on a ship (4 times)

I'm driving in a car and

Over the mountains

Through the trees

Travel the world

And the seven seas

I'm travelling on a train(4 times)

I'm sailing on a ship

I'm driving in a car and

Over the mountains

Through the trees

Travel the world

And the seven seas

I'm riding on a horse(4 times)

I'm travelling on a train

I'm sailing on a ship

I'm driving in a car and

Over the mountains

Through the trees

Travel the world

And the seven seas

7.  Ознайомлення  учнів  з  новими  лексичними  одиницями.

1). Етап  підготовки  до  читання.

T ( shows  the  pictures ):  This  is  a  train.  This  is  an  engine.  This  is  an  engine-driver.  The  engine-driver  drives  the  train.  The  train  stops  at  the  railway  station.  These  are  passengers.  They  are  going  to  travel  by  train.  They  must hurry up and come  in  time  or  they  can  miss  the  train.  The  engine-driver  doesn’t  wait  for  the  passengers. He gives the whistle and the train starts.


Open  your  vocabularies  and  write  down  the  words:

engine-driver –  машиніст;

railway  station –  залізничний  вокзал;

passenger –  пасажир;

to  miss –  запізнитися;

to  wait –  чекати.

Hurry  up! – Поквапся!

whistleсвисток


2). Робота  з  підручником. Етап  читання.

Read  the  dialogue  in  pairs.

3). Етап  перевірки  розуміння  змісту  діалогу.

T:  Answer  my  questions.

- Where  do  the  trains  stop?

- Why  do  the  passengers  usually  hurry  up?

-What happens to a person who is late for the train?

- When  must  the  passengers  take  their  seats?

- Who  drives  the  train?

4). Гра  «Лото». Робота  в  групах.  Учні  складають  лото  з  форм  неправильних  дієслів.

T:  Make  two  forms  of  the  following  irregular  verbs  with  their  translation.

Let’s  repeat  the  verbs  in  Past  Indefinite.  Use  the  table  “Irregular  Verbs”.

Over the mountains

through the trees

travel the world

and the seven seas.

I'm sailing on a ship (4 times)

I'm driving in a car and

Over the mountains

Through the trees

Travel the world

And the seven seas

I'm travelling on a train(4 times)

I'm sailing on a ship

I'm driving in a car and

Over the mountains

Through the trees

Travel the world

And the seven seas

I'm riding on a horse(4 times)

I'm travelling on a train

I'm sailing on a ship

I'm driving in a car and

Over the mountains

Through the trees

Travel the world

And the seven seas

7.  Ознайомлення  учнів  з  новими  лексичними  одиницями.

1). Етап  підготовки  до  читання.

T ( shows  the  pictures ):  This  is  a  train.  This  is  an  engine.  This  is  an  engine-driver.  The  engine-driver  drives  the  train.  The  train  stops  at  the  railway  station.  These  are  passengers.  They  are  going  to  travel  by  train.  They  must hurry up and come  in  time  or  they  can  miss  the  train.  The  engine-driver  doesn’t  wait  for  the  passengers. He gives the whistle and the train starts.


Open  your  vocabularies  and  write  down  the  words:

engine-driver –  машиніст;

railway  station –  залізничний  вокзал;

passenger –  пасажир;

to  miss –  запізнитися;

to  wait –  чекати.

Hurry  up! – Поквапся!

whistleсвисток


2). Робота  з  підручником. Етап  читання.

Read  the  dialogue  in  pairs.

3). Етап  перевірки  розуміння  змісту  діалогу.

T:  Answer  my  questions.

- Where  do  the  trains  stop?

- Why  do  the  passengers  usually  hurry  up?

-What happens to a person who is late for the train?

- When  must  the  passengers  take  their  seats?

- Who  drives  the  train?

4). Гра  «Лото». Робота  в  групах.  Учні  складають  лото  з  форм  неправильних  дієслів.

T:  Make  two  forms  of  the  following  irregular  verbs  with  their  translation.

Let’s  repeat  the  verbs  in  Past  Indefinite.  Use  the  table  “Irregular  Verbs”.