Відвідувачі
111
Статті
1093
Перегляди статей
358565

контрольна робота 9 клас

9 клас

Контрольна робота

Пряма і непряма мова. Цитата. Діалог

І варіант

І рівень

  1. 1.Правильно поставлені розділові знаки при прямій мові в реченні:

А)   «Ніде щиріше не співають, як на війні» - зітхнув Мирошниченко.

Б)   Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.

В)   Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою»!

Г)   «Якраз там і стояла їхня хатина, - мовила бабуся, - отам, біля старої яблуні».

2. Яке з речень побудоване за схемою: А: «П».

А)Тим-то й бабуся-покійничка, було, каже: «Не стає, не стає, моя дитино, такихдівчат i козаків на Вкраїні, як за мого було дівування».

Б) «Чи то б хто подумав, що Яким, отакий неповороткий, та отак плавав», -дивуєтесь ви.

В) Учора зайшов co6i до Йвана-музики, приніс горілки, пиво, ковбасу та й: «Грай

мені», - каже до Йвана.

Г) «Про мене... - згоджується Артем стосовно лелек i рішуче додає: - А зіллявирви. Дах псуватиме» .

3. Виберіть рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки пропущено).

A) Коли дивлюсь туди он, на захід, іноді чомусь так сумно-сумно стає, говорила Маша (О. Гончар).

Б) Чого зажурився, мій любий козаче – питає дівчина вродлива (Леся Українка).

B) Варвара запитала у начальника, чи можна послати телеграму в Москву: у неї там занедужала мати (Л. Первомайський).

Г) Яка ти розкішна, Земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами (М. Коцюбинський).

4. Виберіть рядок, у якому цитату записано правильно

A) Спали мені на думку відомі рядки, в яких Павло Тичина закликав природу хлюпни нам, море, свіжі лави! О земле, велетнів роди!

Б) «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова…» – писав Панас Мирний.

B) В. Сухомлинський зазначав, що любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова.

Г) Уява поета малювала таку картину:

«Летим. Дивлюся, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає» (Т. Шевченко).

5. Виберіть речення, де правильно розставлено всі знаки при прямій мові.

A) «Щасливий ти в нас, Даньку» – щебетали дівчата, хрумаючи бублики (О. Гончар).

Б) «Де ж він, де?» – гукнув Бертольдо, – «Що ж він криється між вами?» (Леся Українка)

B) «Що це за дівчина? Де вона взялася в нашому селі, – думав молодий Джеря (І. Нечуй-Левицький).

Г) Бабуся питає: «А що, дітки? Чого прийшли, мої соколята?» (Марко Вовчок)

6. Виберіть речення, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.

A) Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

Б) Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.

B) Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.

Г) Олена Петрівна запитала, хто купив Ользі таке гарне намисто.

ІІ рівень

7.   Установіть відповідність.

        Схеми речень з                                            Приклад

       прямою мовою                                                                                                                                                                                                           

         1.   «П,-а,-п» .                           А   Одна дівчина сказала:                    

                                                                 «Гляньте, гарно як!                          

                                                                  Немов облита снігом                      

                                                                   кожна гілка!»                                                                                   

         2.   А: «П!»                              Б   « Це не вигадка, а бувальщина,- мовила Вілія. – Кажуть, що в легендах часом буває більше правди, ніж у житті…»                                                                                            

       3.   «П»,-а.                                 В     « Спи, - мати співає,- моє немовлятко, уроджене в люту годину дитятко! Не будеш ти лиха і голоду знати, поки ще на світі живе твоя мати».

       4. «П,-а.-П…»                           Г     « Що робити?» - немов питав у комишів її блукаючий погляд

                                                           Д     « Молодець, своїм розумом живеш»,- мовчки похвалив Мусій.

8. За поданими схемами скласти речення:                                                           «                     «П!» - а.                 А: «П».                          

ІІІ рівень

9. Записати речення, розставити розділові знаки, скласти схеми.                   М                          Мамо чи кожна пташина у вирій на зиму літає в неньки спитала дитина.                                                   Васильку А йди сюди гукнув з подвір’я батько.

Останнє речення перепишіть, замінюючи пряму мову на непряму.

ІV рівень

10. Використовуючи подані афоризми і прислів’я як цитати, напишіть невеликий твір-роздум   «Я і мої друзі». Використайте одне з наведених висловлювань як епіграф до творчої роботи.

«Справжній друг пізнається в нещасті» (Езоп).

«Похибки друзів ми повинні вміти виправляти або знати, коли вони не серйозні» (Г. Сковорода).

«Дружба – найбільший скарб» (Н. тв.).

Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі докази, що найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Проілюструйте ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури або випадки з життя. Сформулюйте висновки .

9 клас

Контрольна робота

Пряма і непряма мова. Цитата. Діалог

ІІ варіант

І рівень

  1. 1.Правильно поставлені розділові знаки при прямій мові в реченні:

А)   Син у захопленні спитав у матері: «Звідки взялися ці квіти в нашому   саду?»

Б)   Жінка спитала, чого він мовчить.

В)   «Гарно і затишно на серці стало», стиха мовив хлопчик.

Г)   «Яка ти розкішна, земле, - думала Маланка. – Весело засівати тебе   хлібом, прикрашати тебе зелом, заквітчати квітками.

2. Яке з речень побудоване за схемою: «П?», - а.

А) «Чи не час нам в дорогу?» - спитала Соломія.

Б) «Васильку, го-о-в! А іди сюди!» - гукнув з подвір'я батько.

В) «Лізьте на машину», - наказав він усім.

Г)Іван Юхимович відсторонив Ларивонову руку, спокійно сказав: «Давай                          ковадло, бо перепалиш».

3. Виберіть рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки пропущено).

A) Боже, яка краса! обізвалась, ні до кого не звертаючись, тіточка Олена (М. Олійник).

Б) Ми за дітьми йдемо до жінки, запитуємо Хто посадив цю тополю? Чи давно вона росте тут? (В. Сухомлинський).

B) Не кидайте хлібом, він святий! – в суворості ласкавій, бувало, каже дід старий малечі кучерявій (М. Рильський).

Г) Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони заводити садок… (В. Собко).

4. Виберіть рядок, у якому цитату записано неправильно.

A) «Кобзар», за словами Івана Франка, – це: ціла епоха в історії духовного розвитку українського народу.

Б) Максим Рильський писав, що словник – «пишний яр, а не сумне провалля».

B) Поетеса Л. Костенко зверталася до сучасників:

…І якби на те моя воля, Написала б я скрізь курсивами: – Так багато на світі горя, Люди, будьте взаємно красивими!

Г) «Учитесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь», – закликав великий поет.

5. Виберіть речення тест контролю українська мова, у якому розділові знаки при прямій мові поставлено правильно.

A) «З щастя та горя скувалася доля» – каже людська поговірка (Панас Мирний).

Б) «Ну, добре, стримав образу Аркадій Петрович. – Не одрікаюсь од своїх слів» (М. Коцюбинський).

B) Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!» (Леся Українка)

Г) «Леоніде, – Адріана відірвала обличчя від долоні – а ви читали «У пошуках утраченого часу» Марселя Пруста?» (Р. Іванчук)

6. Виберіть рядок, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.

А) Мати нагадала Оленці, щоб не спізнитися на урок.

Б) Бабуся попросила онука, щоб сходив до аптеки за ліками.

В) Василь сказав батькові, що в новій школі дуже цікаво.

Г) Золота рибка запитала дідуся, чого йому треба.

ІІ рівень

7. Установити відповідність.

   Схеми речень з                                       Приклад

   прямою мовою                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

   1   «П», - а.                             А   «Українська мова, - писав                      

                                                           І. Срезневський, - може                        

                                                          рівнятися з освіченими                          

                                                           мовами   гнучкістю                                

                                                           й багатством синтаксису».                    

   2 «П, - а. – П».                       Б   «Краще слухати, ніж говорити», -    

                                                         наполягав ще стародавній філософ Епіктет.

   3 А: «П!».                             В   Моя мама, учителька, каже: «Школа

                                                       вимагає від людини всього життя».

   4   «П,- а,-п».                         Г   З чайки, на якій перебував кошовий,  

                                                      передано наказ: « Виплисти у відкрите

                                                       море і прямувати просто на південь!»

                                                 Д   «Це все від сонця, - подумав юнак.- Від    

                                                      утоми, від поганого харчування».

8. За поданими схемами скласти речення:

     «П», - а.                       А: «П?»

ІІІ рівень

9.Записати речення, розставити розділові знаки, скласти схеми.

Добридень кумо гукає дідусь.

Стою та роздивляюсь коли чую Здорова була дівчинонько.

Перше речення перепишіть, замінюючи пряму мову на непряму.

ІV рівень

10. Використовуючи подані афоризми і прислів’я як цитати, напишіть невеликий твір – роздум  «Мова у житті людини». Використайте одне з наведених висловлювань як епіграф до творчої роботи.

«Мова – втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова» (М. Рильський).                                                                             «Мрію я словами відмикати людське серце…Цю скарбницю мрій» (Л. Забашта). «Мова народу – це найбільший національний скарб» (О. Гончар).                                                                                   Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі докази, що найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Проілюструйте ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури або випадки з життя.