Відвідувачі
113
Статті
1095
Перегляди статей
360040

Українська мова

Тема: Написання з великої букви кличок тварин. Навчаюся писати клички тварин.

         Мета: формувати вміння розрізняти назву тварини та їхні клички, правильно їх писати; удосконалювати вміння поширювати та складати речення; розвивати зв'язне мовлення учнів, увагу, збагачувати словниковий запас слів, розвивати уміння добирати влучні клички тваринам, уміння доповнювати речення; виховувати дбайливе ставлення до тварин, бажання про них піклуватися.

Обладнання: Картки, конверти із завданнями для груп, зашифрований запис, малюнки тварин.

                                             Хід уроку

І. Організація класу.

1. Емоційне налаштування.

-   Притуліться долоньками одне до одного. Посміхніться. Нехай тепло сердець передається одне одному, а іскорка добра долетить до кожного із нас.

2. Перевірка домашнього завдання.

3. Актуалізація знань.

-Яку частину мови вивчаємо?

-Які слова відповідають на питання «хто»? Наведіть приклади.

-Які слова відповідають на питання «що»? Наведіть приклади.

4. Вправа «Вилучи зайве».

-Вилучіть із запису імена та прочитайте словосполучення.

   СВІОЛЕГЙСЬКІ    ТВАІРАРИНИ

5. Каліграфічна хвилинка.

Сс Тт свій ські свійські тва ри ни тварини

-Яких тварин називають свійськими? Як їх ще можна назвати?

- Яких свійських тварин ви знаєте? Запишіть їхні назви.

- Чи є у вас удома свійські тварини? Які саме? Як ви доглядаєте їх?

Корова, курка, вівця, собака, коза, свиня.

- Підкресліть трискладові слова. Визначте наголос у записаних словах.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Ігрова вправа.

Продовжіть речення.

-         Коли народжується дитина їй дають …..(ім′я).

-         Коли народжується тварина їй дається…. (кличка).

  1. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати вживання великої букви в кличках тварин»

ІІІ. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.

1. Робота за підручником (с. 58-59).

Виконання вправи 1. Гра «Прочитай та пригадай»

— Прочитайте уривок з улюбленої казки . Розгляньте ілюстрацію.

— Як називається ця казка? Хто її автор?

— Назвіть героїв цієї казки. Як звали діда?

А бабу? З якої літери написані імена діда, баби та донечки?

2. Гра «Займи своє місце».

До дошки запрошують 6 учнів. Вони отримують картки зі словами: собачка, киця, мишка, Хвінка, Варварка, Сіроманка. За сигналом учителя діти мають обрати та зайняти місце біля записів: «Назви тварин», «Клички тварин». Після перевірки правильності розміщення учнів картки прикріплюють на дошці під відповідним записом.

Назви тварин Клички тварин
собачка Хвінка
киця Варварка
мишка Сіроманка

3. Продовження роботи за підручником.

1) Виконання вправи 2.

— Запишіть слова у два стовпчики, як на дошці.

— З якої букви написано назви тварин?

— З якої букви написано клички тварин?

— Який висновок за цими спостереженнями ви можете зробити? (Клички тварин пишемо з великої букви, а їх назви з маленької.)

  1. 1.Вправа «Мої фантазії»

-                     Розкажіть про клички своїх хатніх улюбленців та їхні повадки.

-                     Виконання вправи 25. Робота в парах.

-                     Прочитайте, замінюючи малюнки словами - назвами тварин та їхніми кличками. Запишіть утворені речення. Поясніть написання слів.

  1. 2. Взаємоперевірка.

Фізкультхвилинка.

-                     Якщо почуєте назву тварини – потрібно присісти, якщо кличку - поплескати в долоні.

Учитель називає слова.

  1. 3.Робота в групах.

Повторення правил роботи в групах.

Завдання на картках.

-                     Підберіть тваринам клички і з′єднайте їх лініями на картках.

кішка                                            шарик

собака                                         Мурка

корова                                         Сокіл

кінь                                               Зорька

(Перевірка за зразком)

IV. Заключна частина.

1. Бесіда.

— Про що дізналися сьогодні на уроці?

— Як пишуться назви тварин?

-   Як пишуться клички тварин?

2. Рефлексія.

- Виберіть собі той смайлик, який відповідає вашому настрою на кінець уроку.(у кожного учня на парті лежать смайлики. Учні повинні обрати той смайлик, який відповідає їхньому настрою в кінці уроку).

3. Домашнє завдання.

С. 58, запам'ятати правило; с. 59, впр. 26