- Відвідувачі
- 113
- Статті
- 1095
- Перегляди статей
- 360078
Навчання грамоти
- Деталі
- Створено: Четвер, 16 лютого 2023, 10:23
- Останнє оновлення: Четвер, 16 лютого 2023, 10:31
- Перегляди: 60
Конспект заняття
з навчання грамоти
(добукварний період)
«Ознайомлення
зі звуком А»
Мета: ознайомити дітей із літерою А, що позначає голосний звук [а]; вправляти в інтонуванні голосних звуків, умінні добирати слова із заданим звуком; закріплювати вміння виконувати звуковий аналіз слів; розвивати увагу; виховувати зацікавленість до навчання.
Матеріали: фішки для звукового аналізу, палички, м’яч, предметні картинки, зошит, олівці.
Хід заняття:
Вихователь:
Вас запрошую, малята, в Країну Звуків завітати,
Там мешкають Звуковички, такі маленькі звуки.
Звуки бувають голосні, співають всі вони пісні,
І приголосні звуки....
- Ми з вами потрапили до Країни Слів. А з чого складаються слова? (зі звуків)
- Якими бувають звуків? (голосні та приголосні)
- Ось ці звуки голосні всі виспівують пісні,
Будемо і ми, малята, разом з звуками співати.
- Дидактична вправа «Луна»
Мета: вправляти в інтонуванні голосних звуків
І у горах невидимка, і у лісі невловима.
Я кричу – вона мовчить, я мовчу – вона кричить.
Поверта мені назад всі кінцівки слів підряд.
Мов папуга, за всіма все повторює… (Луна)
(вихователь промовляє: «А-а-а-а-а». Діти – «луна» - тихо відповідають: «А-а-а-а».)
М’ячик чарівний у мене є,
В гру цікаву нас веде.
- Дидактична гра «Назви слово»
Вихователь кидає м’яч дитині, діти називають слово зі звуком А.
Час моделі слів складати,
В словах звуки називати.
Зараз скажете мені,
Слова однакові чи ні.
Діти виконують звуковий аналіз слів рука - ріка.
- Дидактична гра «Зміни звук».
Вихователь називає слово, а діти змінюють в ньому лише один звук, щоб утворилося нове поняття:
Сир (син, тир, сич, мир)
Коса (коза, роса, кора)
Мишка (мушка, Машка, миска)
Ріка (рука, ріпа, рута, мука) тощо.
- Фізкультхвилинка.
Сонечко втомилося нам усім світити.
Нам його швиденько слід розвеселити.
Немов курочка чубата, на одній нозі треба стрибати.
І як півник голосистий, треба швидко нам присісти.
Немов котик вигнуть спинку.
Як горобчик зацвірінькать.
І як жабка пострибати,
І як бусол постояти.
Дуже гарно, дуже мило, добре всі ми відпочили!
- – Звуковички малюнки нам подарували,
А назви цих предметів ви згадали?
- Що спільного у цих словах? (ці слова починаються зі звука [а]).
- Назвіть слова, де звук [а] стоїть усередині слова, наприкінці слова.
(вихователь виставляє зображення звука А на дошку)
- Ось такою літерою ми позначаємо звук [а] на письмі. Тож звуки ми чуємо і вимовляємо, а літери бачимо і читаємо.
З літери А почнемо, малята,
Рідну азбуку вивчати,
А яка ж та літера А?
Що нагадує вона?
Досить схожий є предмет:
Мов шпаківня, мов намет…
Палички до рук візьміть,
Літеру А із них складіть.
- Діти складають літеру А з паличок.
- А чи зможете, малята,
Літеру А надрукувати?
- Діти друкують в зошиті літеру А.
- Із великої літери починаються речення, імена людей, прізвища, клички тварин, назви міст, країн. Маленька літера пишеться всередині слова. Пригадайте імена, назви країн, міст, що починаються з літери А.
Підсумок: Чи всім сподобалося, малята,
Зі звуками товаришувати?
- Якими бувають звуки? Чи може літера позначати слово? З якою літерою ви ознайомилися?