Відвідувачі
113
Статті
1096
Перегляди статей
360493

математика

УРОК 56. РОБОТА З НУМЕРАЦІЙНОЮ ТАБЛИЦЕЮ «СОТНІ. ДЕСЯТКИ. ОДИНИЦІ».
СУМА РОЗРЯДНИХ ДОДАНКІВ ТА ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ ДРУГОЇ СОТНІ.

РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ 

Мета: продовжити роботу з нумераційною таблицею «Сотні. Десятки. Одиниці»; вчити учнів розкладати числа другої сотні на суму розрядних доданків; учити порівнювати числа другої сотні; удосконалювати вміння розв'язувати задач формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати охайність.

Обладнання: ілюстрації  та роздавальний матеріал, кольорові цеглинки.

Тип уроку: комбінований  урок.

Освітні галузі: математика.

І

Хід уроку

  1. 1.ВСТУПНА ЧАСТИНА
  2. 2.Організація класу

Слухай вчителя уважно

І веди себе поважно.

Щоб зуміли все зробити

Та все добре зрозуміти.

На уроці не гукайте,

Завжди руку піднімайте.

Там, де шум і крик бувають, Працездатності немає.

  1. 3.Перевірка домашнього завдання (с. 86, №486,487)

— Як дужки вплинули на результат обчислень двох перших виразів? (У першому виразі спочатку виконуємо ділення 63: 7, у другому — віднімання 70 - 63.)

— Зачитайте значення виразів. (61,1,5.)

— Який вираз склали для розв’язання задачі? (т + р.)

— Зачитайте вираз із числовими даними та результат додавання. (13 + 9 = 22.)

  1. 4.Актуалізація знань учнів про числа другої сотні

Фронтальне опитування

На дошці — ряд чисел: 102, 150, 114, 8, 175, 99, 123.

— Які з них «зайві»? Чому? (Двоцифрове 99 та одноцифрове 8.)

— Які числа залишилися? Чому їх називають трицифровими?

— Що «зайве» тепер? (150 — кругле число.) Що позначає нуль у записі цього числа?

— Назвіть число з найбільшою/найменшою кількістю десятків.

— Назвіть число з однаковою кількістю десятків і сотень.

  1. 5.Каліграфічна хвилинка

— Які трицифрові числа можна утворити з цифр 0 і 1 ? (100,101,110,111.)

— Пропишіть їх каліграфічно.

— Знайдіть з-поміж написаних чисел попередні або наступні одне одному. (101 — наступне за числом 100,110 — передує числу 111.)

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Удосконалення вмінь виконувати додавання і віднімання трицифрових чисел на основі нумерації (с. 87, №488). Самостійна робота

— Як дістати число, що йде за числом 179?

— Як дістати число, що передує числу 150?

139 + 1                    129-1                   189 + 1               190-1

130-1                       178 + 1                110-1                  191 + 1

164               165


2. Уточнення знань учнів про розрядний склад чисел

7) Виконання завдання № 489 (с. 87).

— Прочитайте числа, записані в таблиці. (137,105,103,170,120.)

— Запишіть їх у зошит.

— Які з них круглі? У яких відсутні одиниці розряду десятки?

  1. 2)Вправа «Мікрофон» (с. 87, № 490).

— Яке число зображене на моделі? (105.) Поясніть, чому ви так уважаєте. (На стрижні «Сотні» — одне кільце, одна сотня; на стрижні «Одиниці» — п'ять кілець, п'ять одиниць.)

— Скільки у цьому числі десятків?

— Як записати це число в нумераційну таблицю? (Якщо в числі одиниці певного розряду відсутні, то в записі числа пишемо 0 у цьому розряді.)

— Назвіть числа, що потрібно записати в кожну комірку. Запишіть це число в зошит.

— Наведіть свої приклади таких чисел.

  1. 3)Робота в парах із таблицею розрядів.

— Відновіть пропущені числа.

Сотні Десятки Одиниці Число
1 0   103
... 2 4 124
1   9 109
  8 ... 186
1 5 0 ...
  1. 4)Самостійна робота (с. 87, № 491).

— Накресліть у зошиті нумераційну таблицю. Запишіть у таблицю числа: сто п’ятдесят сім, стс сімдесят три, сто двадцять, сто дев’ять.

3. Формування вміння розкладати числа другої сотні на суму розрядних доданків

7) Виконання завдання 492 підручника (с. 88),

— Розкладіть на розрядні доданки числа: 178, 151, 199, 140, 108.

2) Робота в парах (№ 493).

— Яке число зображене на кожному малюнку?

— Запишіть за зразком.

124 = 100 + 20 + 4

103 = 100 + 3

160 = 100 + 60

4. Формування вміння порівнювати числа другої сотні

  1. Робота з числовою прямою (с. 88, № 494).

— Скориставшись числовою прямою, назвіть:

  • п’ять чисел, більші, ніж число 176;
  • три числа, менші, ніж число 175.

2) Самостійна робота (с. 88, № 495).

— Порівняйте числа і зробіть висновки.

164 і 64. (Трицифрове більше двоцифрового числа.)

183 і 143, 190 і 140, 105 і 150. (При порівнянні трицифрових з однаковою кількістю сотен? більше те, у якому більше десятків.)

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться


За щасливий день вчорашній. Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться, Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

  1. 5.Розвиток обчислювальних навичок
    1. 1)Спостереження за зміною результату обчислення від наявності дужок у виразі (с. 88, № 496). 32:4:4 = 224 : 3 • 2 = 1640-32:8-5 = 20

32 : (4 : 4) = 32                    24 : (3 • 2) = 4                           (40 - 32): 8 - 5 = 5

  1. 2)Логічне завдання. Робота в парах.

— Відновіть пропущені числа у рівностях.

16 = 0-2 + 0                                    0-8-0 = 21                                       0:2 + 0 = 40

  1. 6.Удосконалення вміння розв'язувати задачі
  2. 1)Колективне розв'язування задачі № 497.

— Яке запитання задачі? (Скільки всього кілограмів фруктів дають на день дорослому слонові й слоненяті?)

     Які числові дані нам відомі? (Маса фруктів, яку дають слоненяті за день,— 5 кг.)

— Що відомо про кількість фруктів, які отримує дорослий слон за день? (Дорослому слонові дають утричі більше.)

     Що означає «утричі більше»? (В 3 рази більше. Збільшити в три рази.)

     Якою дією дізнаємося, скільки кілограмів фруктів з’їдає дорослий слон? (5 кг • 3 = 15 кг.)

     Складіть вираз для розв’язання задачі. (5 + 5 • 3 = 20.)

  1. 2)Самостійне розв'язування задачі (с. 89, № 498).

     Що означає число 12? (Кількість табуретів, яку виготовив майстер за зміну.)

— Що відомо про кількість табуретів, яку виготовив учень? (Утричі менше.)

      Що означає «утричі менше»? (В 3 рази менше. Зменшити в три рази.)

      Якою дією дізнаємося кількість табуретів, які виготовив учень? (12:3 = 4.)

— Яке запитання задачі? (Скільки всього табуретів виготовили за зміну майстер і його учень?) — Який вираз склали для розв’язання задачі? (12 + 12: 3 = 16.)

111. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Пояснення домашнього завдання (с. 89, №499,500,501)

2. Підсумок уроку. Рефлексія (за допомогою кольорових цеглинок)

Червоний Було дуже складно для мене!
Оранжевий Я хотів(ла) зрозуміти, але не вдалося
Жовтий Я виконував(ла) завдання з допомогою
Зелений Виконувавша) завдання самостійно, але припускався помилок
Блакитний Я задоволений(на) собою
Синій Це було дуже просто!